|
|
|
|---|---|
|
Har idag fått ett erbjudande att köpa en E38,750iA-96 med bla följande utrustning: Svart med svart komfortskinn Navigation DSP Xenon 18-tums M-fälgar Kända fel: lite rostskador,bla nederkant bakdörrar,baklucka+en ful o tråkig rostskada vid listen runt vindrutan. Slitna bromsskivor bak Litet läckage på ena stötdämparn bak(EDC+Nivåreglering) Lite småsliten i lacken+rätt så mkt stenskott på huv+framkant skärmar. Bilen är inget lik,men behöver en rejäl översyn för att vara ok för mig. Har ungefär 3månader på mig att "hitta"på ett bud,men pga att det är en kundbil på verkstan,vill jag inte ge ett förolämpande skambud. Jag vet själv vad delar,lackering m.m kostar och jobbet gör jag själv. Skulle vara skoj att höra från andra vad ett skäligt bud borde vara.Kollat runt på annonser,bla Blocket,Traderamotor,Mobile,och inte blivit klok på varför skillnaden mellan bilpriserna är så stor! Har sen länge letat efter en bil som har den här utrustningen,men hade hoppats att hitta en i bättre skick. Tacksam för nån annans synpunkter! | |
|
Det beror på hur gärna du vill ha just "din" bil, det är klart enklare att köpa en i bättre skick, för 70-100tkr får du en fin, denna bör kosta det minus avdrag för att få den i normalt/bra skick. Rost vid vindrutan låter allt annat än roligt... Stephan |
|
|
Mitt tips är att kolla runt mer och se om du verkligen behöver betala 70-100KSEK för att få tag i ett fint exemplar. Den bil du har hittat låter som ganska kostsam att åtgärda, lackjobb och EDCproblem. Lycka till! |
|
|
Hmmm, har ganska nyligen sålt vår 750ia som enbart haft en ägare genom hela sitt liv. Det som egentlien är de viktigaste faktorerna nämner du dock inte: Servicehistorik? Miltal? Antal ägare? Tyskimporterad? (troligen) Ägarhistorik i tyskland? Det allra dyraste på dessa bilar (som du nog redan vet) är motor och växellåda. Dörrar och bagagelucka hittar man för vettiga priser på skroten eller tyska ebay. Dessa bör bytas mot betydligt nyare årsmodeller än 1996 oavsett om det är begynnande rost eller gravrost. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.