|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så får jag inte på den nya remmen trots att jag släppt på spännaren vid generatorn. Nåt jag missat eller? Fattas typ ca 5-10cm. Tacksam för svar! | |
|
Vad gäller det för bil? Är remmen lika lång så du inte fått en för kort? |
|
|
Kolla så du fått rätt remm först. Du ska väl inte behöva släppa på spännare? Däremot måste du väl trycka ihop den samtidigt som du trät på remmen, kan vara så att spännaren kärvar lite, mina va sega när jag skulle byta men lite duschar med 5-56 så gick dom fint kräver dock lite kraft för att trycka ihop den. |
|
![]() 13.410 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Är det till E34:an? Både till E34:an och E30:an har remmarna från ContiTech (köpta på Mekonomen) varit lite i kortaste laget. Senast på E30:an fick man "bända" remmen på plats så att säga... Vet till exempel att fläktremmen till 535i E34:an ska vara (enligt ETK) 12.5x1055 och den man får från ContiTech är 13x1050 (remmen till styrservopumpen är dock samma dvs 10x865). |
![]() 13.410 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Oj - såg nu att du har M50 motorn i din 525i - den har ju det där serpentinbältet så min kommentar kanske inte riktigt passar. |
| Hej..tack för allt..men nu e det frid och fröjd..vart bara jag som fått lite misstänningar ;) | |
| Lösning? | |
| Det ska vi inte prata om..hehe | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.