AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.193

BMW E32 750 problemfri bil?

Fick för mig att jag kanske skulle köpa en BMW 750iA av årsmodell 1992. Men är lite osäker på driftsäkerheten. Enligt en film på youtube så lär ju BMW själva ha sagt att motorn skall vara underhållsfri frånsett olja, filter www.youtube.com/watch?v=4LickkbsEng. Men det är väl väldigt fel såvitt jag hört.

Men vad har jag framför mig att tänka på om en E32 750 har gått 22 000 mil?

Om man jämför mot en 740iA från samma år.
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
För att svara på din fråga...

Ja, rent mekaniskt är M70 motorn välkonstruerad. 22000 mil med rätt service är bara inkörning.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Ja E32 750 kan man aldrig få för många av

/Mats J
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Men kolla att avgasvärdena på senaste besiktningen var bra, speciellt HC värdena som kan bli dyrt/jobbigt att få ordning på. Man tycker först det är trångt att skruva på motorn men lär sig fort vilka grejer som lätt plockas ur motorrummet för bättre åtkomlighet, typ luftfilterburkar och spolarbehållare.

/Mats J
Cr
9
Crile
525i -88
Åhhh HJÄLP...stoppa pressarna.Någon har råkat stava fel.

Inget illa menat, men var det d han undrade?Om någon kunde rätta till hans stavfel.Om man nu stör sig så det gör ont i magen ge då f..n i att svara.

Nyvaxat går fortast:)
Dr Tinnitus:
Vad "för vånad" jag blev att jag hade råkad stava fäl. Ursekta meg sa micket!

Ja ni övriga tackar jag för mogna svar.
Jo
31
Johan H
750iA-92
530iAT-03
Vill bara gratulera till en skön bil. Jag kan inte påstå att det är gratis att ha en 750 men det är värt vartenda öre enligt mig.
Är du händig och kan meka en del själv så är det nog inga större problem, i mitt fall är det inte så lyckligt. Får lämna in bilen vad det än gäller:)
I vilket fall som helst så är det en mycket bekväm och skön bil som faktiskt rör sig riktigt väl för att vara stor som en val!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.