AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
820

E34 som inte startar med nykel.

ry
3
ryddan
530i - 93
320d - 99
har en e34 530i manuel. och den vägrar att starta med nyckeln. men om jag rullar den så startar den på en gång. vad göra?
Byta startmotor?

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
ry
3
ryddan
530i - 93
320d - 99
ne motorn snurrar som aldrig förr
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Är batteriet så dåligt att det inte klarar att ge ström till både startmotorn och tändsystemet kanske? Har du provar att skruva ur ett tändstift och kolla om det blir gnista när du startar med nyckeln? Kolla också spänningen över tändspolen medan du kör med startmotorn.

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
ry
3
ryddan
530i - 93
320d - 99
Nee ha inte kolla om batteriet är dåligt, men efter som jag i går gnugga på med startmotorn i 20 - 25min innan ja gav upp så tror ja inte att det är batteriet. och resten ha ja inte hunne kolla en. men tycker att det är så lustigt efter som den går att rulla igång. och när jag gör det så startar den nästan innan jag ha hunne fundera på att släppa kopplingen.

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ibland glappar kontaktstycket till tändningslåset så att det inte finns tändning i startläge. I.o.f.s brukar motorn kunna hoppa igång eller ge livstecken ifrån sig när man släpper nyckeln från startläget då.
Kontrollera, som esadh säger om det finns gnista. Börja med primärspänningen över spolen, vid tändning och i startläge.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Hade du inte dåligt batteri innan så lär du ha de nu om du kört på startmotorn i 20-25 min =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.