|
|
|
|---|---|
|
Har haft min 528ia -98 på service, samtidigt skulle dom åtgärde airbag lampan som lyser. Dom säger att det är fel på styreneheten som då skall bytas och programmeras till en kostnad av 5 900:-, kan det stämma ? Finns det något annat sätt att åtgärda felet ? /Hasse | |
| Det vanligaste som krånglar är sensormattan i passagerarstolen eller kablaget till bältessträckaren. Försök att få en oberoende felkodsläsning någon annanstans. Det kan ju vara så att styreheten är paj, men det känns mer ovanligt faktiskt. | |
|
Lyssna inte på BMW service. Oftast snackar dom bara trams och man går in på en reparation för 5900:- och kommer ut med en räkning på 10 000:- ... så klart, dom är ute på att tjäna pengar och inte bryr dom sig om våra plånböcker.... Hitta någon som kan göra en felsökning av Airbag systemet. Dom flesta mindre kända verkstäder har tillgång till mekonomens felsökningsdator. Jag hitta en kille här i örebro som gör det för 200kr.. Jag vet inte vad mekonomen tar, men du kan ju kolla med dom om du inte hittar någon annan som kan felsöka åt dig... När du har felkoderna så får man se vad som inte är som det ska... Då kanske du kan återkomma så kan vi tycka till om det verkligen är styrenheten... lycka till |
|
|
Efter tvätt i söndags lyser min Airbag lampa också! Behövde bara nämna för meken att jag flyttat på stolarna till ändlägena vid dammsugningen så visste han vad det var, Byt båda kablarna för bältesträckaren vid stolen så behöver du inte ha problem med detta i framtiden, Sa han, hoppas att det är så enkelt, sa jag! 300/per sida och så måste man döda lampan, hos bmw i detta fallet då han inte har utrustning till detta! Inte farligt ändå. Återkommer med resultat när jag fixat problemet holmis |
|
|
Anders -72 verkar ha slagit huvudet på spiken, antingen sensormattan till passagerarstolen ( det fel som BMW hittade på min -96:a) kostar c:a 3000 :-, eller bältessträckarkablaget ( vilket var felet som de hittade på min grannes -98) ) kostar c:a 2000:-. Välj bara en bra BMW-verkstad UTANFÖR Stockholm, så fixar de detta. Om du behöver en snabbfix innan besiktning, så kan man tillfälligt nollställa felkodsminnet...ej bergsäkert...men kan vara en liten fuling... Detta skall kosta 500 :- cab325 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.