|
|
|
|---|---|
|
Falken-Ohtsu FK-451 Firestone Firehawk SZ40 Toyo PROXES T1-S Marshal 717 Hankook VENTUS PLUS 405 Hankook VENTUS K102 Fulda Carat Extremo Eller är det värt det att köpa michelin pilot sport ??? kostar massa mer pengar juh =( Jag kör ingen bankörning, tar inte kurvor i för vansinnia hastigheter. Kör sällan över 220Km/h Oftast rullar man väll i ca: 180-190Km/h =) Däremot så kör jag streatrejs nästan varje kväll! Så rakt fram fäste på tort underlag är jätte vicktigt! Alltså fäste rakt fram i hastigheter upp till 140Km/h (blir inte mycket snabbare på 205M stripp) Jag sliter mycket däck så jag vill inte sattsa för mycket då dom ändå kommer bytas 1-2ggr till under sommaren. Uppskattar snabt svar då jag beställer ikväll... Ska ta från: Länk Helt fantastiska priser! Tack //demo1 | |
| Fulda Carat Extremo fick rätt bra betyg i Sport Auto dock tror jag Pilot Sport ger bättre grepp. | |
| Vill du ha max fäste så satsa på R-däck. Men det var ju en prisfråga oxå?? Av de du listat så skulle jag varmt rekommendera Toyo eller Falken. Ska du inte stila med Däcknamn Michelin, Bridgestone så har du helt ok däck i dessa två. Trots Toyo's väldigt "glesa" mönster, alltså mycket spår lite gummi mot vägen. Så hänger dom i riktigt bra vid bankörning med Porsche. Det går inte se skillnad i acc mellan däck, om man inte går upp på R-däck. För det var väl acc du var ute efter, så satsa på billigare å gör nåt kul för mellanskillnaden! | |
| Hade satsat på Toyo däcken, fästet är det inga som helst "problem" med dock frågetecken kring livslängden. Mkt bra däck till bra pris (sitter på porsche bla) | |
|
MrS, R-däck i all ära men de räcker knappast 1500 mil på gatan. Och det är ganska stor skillnad i grepp på olika däck, att du inte märker skillnaden är en annan sak. bloom, Vilka Porschar har Toyo-däck? |
|
|
Jag har haft Fulda Carat Extremo (225/40/18) nu i två säsonger och ungefär 2250 mil. De var lite körda innan och de sjunger definitivt på sista versen. Det var ett helvete att få perfekt balans tillsammans med AC Schnitzer Type III fälgarna. Balanserade först hos någon Nisse i Katrineholm för att jag var på semester och det blev bara värre och värre, sedan en gång till i Sthlm innan jag blev nöjd, du måste kolla över axeln på balanseringsnissen och be honom ställa in den finaste inställningen på vikterna (inte bara 5 gramsupplösning) och helst vara en maskin som spottar ur sig ett "band" och inget annat. Har precis beställt GoodYear Eagle F1 GSD-3 på dackonline.net. Hoppas att de fixar att leverera som de säger, på 2-3 dagar. De blev ca 30% billigare, monterat och klart än en vanlig däckhandlare med "specialpris" |
|
|
Skippa Hankook! Inget vidare, av egen erfarenhet M-POWER!!!!!!!!! |
|
| Det blev eagle F1 bak (1630:- st) och Uniroyal regndäck fram (dyrare! hehe) | |
|
johann: Har hört från flera håll att Porsche levereras med Toyo däck. Dock med reservation då jag ej har köpt någon ny porsche själv utan endast har "hört" det av bekanta. |
|
| Du demo1, det brukar inte vara så smart att blanda olika däck och fabrikat när det är fråga om prestandadäck. Leder ofta till mycket konstiga vägegenskaper. | |
| Undrar vilka Porschar som levereras med Toyo-däck, jag skulle bli rätt sne om jag fick Toyo på min nya Porsche (om jag köpte nån vill säga). | |
|
Jag kollade upp detta lite och det här var vad jag fick fram: 996 C2 faceliftad Pilot Sport 996 GT2 PZero Rosso 996 Turbo PZero 996 GT3 PZero 996 C4 PZero 996 C2 PZero Boxster S PZero |
|
|
Johann: Har kollat upp även jag då jag insåg att jag kom med vilsnefarande uppgifter. Enligt Porsches site så finns alternativet Pirelli samt Continental i lite olika mod till olika mod. Som tidigare nämnt "andrahandsuppgifter" =reservation för fel. Nåväl för att anknyta till tråden så tror jag ändå att Toyo - däcken är ett bra alternativ till vederbörande upphovsman inom ämnet. Ps. johann, Bomber och granater! (ursäkta ordvalet) vilka bilar du har i din ägo, törs man fråga vilken du föredrar? .ds |
|
|
Bloom, Japp man skall inte lite på folk! :) Man tackar, M3:an är klart roligast men M5:an är en skön långfärdsbil med fantastisk motor. |
|
|
Mig veterligen monterar Porsche inga Toyodäck på någon av sina modeller MEN Porsche har GODKÄNT minst ett Toyo-däck (vet ej vilken modell) för montering på Porschebilar. Det är Toyo inte sena att utnyttja i sin marknadsföring vilket kan leda till missförstånd. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.