|
|
|
|---|---|
|
Hej, har ett problem med kopplingen på min 325ix. Den frikopplar nämligen inte. Inga synliga läckage. Pedalen känns normal. Har demonterat slavcylindern och den rör sig utåt när man trampar på pedalen. Provade även att lufta systemet. Och när man då håller nere pedalen och öppnar nippeln på slavcylindern så kommer det inte någon vätska... Vad kan detta bero på? | |
|
du får hålla på ett bra tag att lufta.!!! annars skulle kunna tro att det är någon packning som är trasig runt slav eller huvudcylindern ...testa och håll nere kopplingen i 1 minut får du se om den fastnar där!! ///HOLSET HX52/// |
|
| Jag var tvungen att trycksätta behållaren.. fick inte ut luften på annat sätt i min! | |
| samam här.... trycksatte behållaren med en lufta själv grej | |
| hur upstod problemet? har du öppnat systemet eller bara blev det så? | |
|
Nej, jag har inte gjort något för att det skulle bli så. Jag köpte bilen med defekt koppling ;). Men efter kontroll av hydrauliken så visade det sig vara smuts i slavcylindern som hade satt igen det lilla lilla hålet som man ska lufta genom. Så efter en rengörning gick det bra att lufta. Och hydrauliken fungerar. Men fortfarande ingen koppling... Efter att ha plockat ner lådan så hittas felet. Nämligen att en av ryckutjämnarfjädrarna på lamellen hade brustit och fallit ner bakom solfjädern. Så med ny koppling så funkar allt perfekt :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.