|
|
|
|---|---|
| Vad är "rätt" pris för en svensksåld 330 ix touring -02, manuell, 10000 mil, ok sov däck, m-paket, navi, skinn. | |
|
Jag skulle gissa 130-140' privat, 150-160' bilhandlare... Har du någon länk? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Länk |
|
|
Ok, den har faktiskt även drag och 19-tummare (och dessutom "bakvarnare"...är det när det luktar kanelsnäckor i närheten...? :) ), så just denna bil tycker jag ligger 10' högre än vad jag först skrev. / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Fin bil, men priset känns lite för högt. Mvh |
|
| har fått ner priset en aning, men är den värd 15x000 | |
|
Bilen verkar fin och välutrustad men de har missat xenon ser det ut som, konstgt på en annars så välutrustad bil. Har du kollat så att det inte är en travtränare som äger bilen, jag menar 4hjulsdrift plus drag brukar borga för en trevlig dragbil. Jag hade inte velat ha en bil som gått land och rike runt med en 8meters kabe ametist kopplad där bak. Men, thats me! Jag vet att det är lätt för mig att sitta och vara cool, jag har ju min bil men vet att det är svårt att stå emot när man fått upp vittringen på en bil man vill ha. Idag är det mer än nånsin köparens marknad på såna här bilar, det finns en krets entusiaster (alla vi som samlas här) som är spekulanter oavsett bensinkris och kreditkriser (om det nu är det) men flertalet bilköpare efterfrågar mindre och miljövänligare bilar idag (de som inget vet). Nu har jag svamlat färdigt, vet inte om någon blev klokare och frågeställningen blev som bortblåst!! |
|
|
Det viktigaste är att inte förhasta sig, då gör man dåliga affärer... Fälgarna och svart skinn tilltalar mig inte alls, och fabriksnavi är inget jag vill betala för, dessutom saknar den xenon tråkigt nog. Oavsett detta så känns allt över 145´ som överpris, men en bil med låga mil i Norrland kanske är väldigt eftertraktade? En titt på Blocket ger att det finns några under 120´ och många mellan 120´-140´. Denna för 105´ saknade drag + navi och ev. taklucka + M-paket: Länk Denna för 109´ med manuell låda saknar farth. + drag men har navi + lucka. Länk Mvh |
|
| Bilen var i bra skick, ingen xenon, snart dags för service, vad kostar servicen vid ca 10000 mil? ingen rost, | |
|
Det är sannolikt en inspektion 2 vid ca 10.000 mil (kolla för säkerhets skull i serviceboken vilken service som gjordes senast). Hos en auktoriserad BMW-verkstad kostar inspektion 2 ca 4500-6500 kr beroende på vart du gör den. // Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.