AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
900

Nån "felkod" dyker upp i min display...

Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Undrar vad som menas när Check Control lyser ibland när man startar bilen och ibland när man stänger av den. Efter att det visats så står det bara "Owners manual". Vad menas då? Som ni förstår så har jag ändrat språket till engelska...
Innan så stod det "Betriebsanleitg." Vad ska man göra då?
Mycket tacksam för svar!!
/Kidde

Åtta burkar är fler än fyra.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Det betyder rätt och slätt att du skall ta en titt i bruksanvisningen. Läs mer i den under just den punkten så kommer det framgå.

Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Så du menar att det någonstans i handboken ska stå vad Check Control betyder? Jag trodde att det var nåt som alltid dök upp när nåt fel uppstår på bilen. Alltså typ "Check Control" sen "Brake Lights, eller "Sell this car now:-))" Hoppas du förstår vart jag vill komma...
Ska kolla lite i boken.
Tack!
/Kidde

Åtta burkar är fler än fyra.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Förstår vart du vill komma.
Men är det ngt fel så står det vilket fel det är. Annars säger den precis vad du skriver och då betyder det ngt annat har jag ganska bestämt för mig.
Lycka till

PE
11
PENO4
BMW 530 -94
Det har hänt mig också. Det visade sig att någon cell i batteriet var dålig och spänningen var för låg när bilen skulle startas. Till slut pajjade batteriet helt och jag fick byta. Efter det var det mycket mer "kräm" i batteriet och felkoden har inte kommit tillbaks efter det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.