AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
798

M3 eller M5?

mr
7
mr13
335i -07
Hej!

De börja bli dax att byta bill nu efter haft min 330i nu i några år.
Så jag hade tänkt att köpa en M3 eller M5 årsmodell 01 typ, men nu vill jag veta vilken av dom ni tycker är bäst!

Det är helt olika bilar. Vad vill du med bilen? Vill du ha en sportbil skulle jag rekommendera M3:an. Vill du ha en vrålstark lyxbil med plats för polarna skulle jag välja M5:an.

En M3:a är mycket roligare att köra aktivt med. Är du nöjd med 330:n skulle jag rekommendera M3:an. Mer av allt. Nu har ju priserna dalat en del på de tidiga M3:orna vilket gjort att dom kommit ner i (nästan) samma prisklass som M5:orna. Men du får en modernare bil med M3:an. Skulle dock satsa på minst en 02:a av den anledningen att första årsmodellen ofta dras med barnsjukdommar osv. Nu är ju de flesta bilarna åtgärdade men då ska du se papper på det. Men det är ju alltid roligare att köpa en bil som inte åkt in och ut på verkstaden.....

M.V.H
Dennis
Visa användare
253
Vira20
Plug-in bil från annat märke
Jösses vilken fråga. Alla på forumet har säkert massa olika åsikter. Men jag kan i alla fall försöka ge dig lite fakta. 01 mot 01.

M3 vs m5
Blandad körning 11,9 vs 13,9
0-100 5,2 båda cirka.
343 vs 400hk
Försäkring en aning dyrare på m3a (Kan variera)
M3a sjunker mer i värde med milen då m5an klarar lite mer mil.
M3ans servicar är lite dyrare. (Kan variera)
M3 mer underhållande när det svänger
M5 bekvämare när det inte svänger

Du vet säkert det mesta men nu har jag dragit lite fakta iaf.

Jag själv letar m5a då jag har annan bruksbil så blir den billigare och roligare att äga.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.