|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver råd gällande ett beslut som kan komma att förändra min framtid.... Jag har under en längre tid misstänkt att min tjej är otrogen. Flera tecken, mobilen ringer och hon lägger på, någon ringer ofta och lägger på luren etc. Hon är ute med ”tjejerna” ofta och när jag frågar vilka så är det alltid någon från jobbet som jag inte har kontakt med. Jag försöker alltid kolla efter hennes taxi när hon kommer hem men hon går alltid sista biten och jag hör att en bil åker iväg. Det kanske inte är en taxi? För ett par dagar sen plockade jag upp hennes mobil bara för att se vad klockan var och då blev hon helt tokig, hon skrek att jag skulle ge fan i hennes mobil och att jag snokade. Hursomhelst så har jag inte konfronterat henne än. Jag tror att innerst inne ville jag inte veta sanningen,men igår kväll bestämde jag mig för att kolla upp henne. Jag bestämde mig för att gömma mig bakom min bil för att få en blick över hela gatan och se vilken bil hon kom ut ur. Det var medans jag hukade mig bakom bilen som jag fick se att jag har rost dörrarna mest på förardörren, har för mej att jag har sett något slags medel för längesedan som kemiskt omvandlar rosten men har alldrig provat ,Fungerar det,vad heter det och var köper man det. Tänkte prova eftersom det bara är små rostbulor så vill jag inte springa o köpa en by dörr än iaf. | |
Gemini__ |
Haha, alltid lika bra =) |
|
Nej men seriöst, finns det något bra sådant medel ??? hadde varit bra om de gjorde de, Rost är fan de värsta man kan råka ut för=) |
|
|
Vilken bil kom tjejen ut ur?? Någon kille eller kanske att hon träffat en tjej?? du kan du ju bjuda in henne också!! |
|
| Tänker du på sk rostätare? Finns på Biltema och liknande affärer. Tyvärr är det inget mirakelmedel som man bara kan kladda på så är allt frid och fröjd. | |
|
Sätt tjejen att slipa rost. Seriöst, så är blästring enda sättet att någorlunda befria stålplåt från begynnande rost. Blästringen bör följas upp med en zinkprimer, eller ännu hellre förtenning av ytan för att täppa till porer i plåten. Därefter seriös lackering av det skadade partiet. På en dörr handlar det tyvärr alltför ofta om spaltrost, som bara går att komma åt genom att vika upp dubbelplåten och sära spalten innan blästring. 'Rostätare' är syrabaserade, och kan på sikt förvärra problemet om inte alla rester av medlet avlägsnas. Jag skulle punktblästra och lackbättra den synliga rosten hjälpligt, och vara beredd på att så småningom byta både dörr och flickvän.... |
|
|
Har du tur har rosten inte krupit in i spalten. Vanligtvis rostar dörrar inifrån genom omvikningen och ut, men på en BMW rostar det ofta p.g.a att fukt utifrån går in i fogarna (fågelbadet är ett mönsterexempel). Däremot inte sagt att rosten krupit in i spalten ändå, men det är sällsynt med uppjästa spalter på en BMW. Oftast är utsidan rostig. En rostig spalt brukar snabbt bli dubbelt till tre gånger så tjock. |
|
| Tillägg: Vid BMW, läs E46/E39... | |
|
Tjejen???? --Hallå jag har rost på min bil!!!=) Nej de är inte i spalten bara ett par bublor vet inte hur omfattande för jag har inte skrapat i dom , Så mirakelmedlet fungerar alltså inte-- de va ju skit ,Hadde velat skjuta på dörrbytet ett bra tag. Räcker vanlig grundfärg och lack som rostskydd? tycker rosten kommer tillbaka på nolltid efter lagningar. |
|
|
Om man inte vill använda syrabaserade rostborttagningsmedel föreslår jag blästring och grundning med en etsande grundfärg alt. epoxigrund. Vet inte vad du menar med vanlig grundfärg, men är det något man köper som privatperson på macken så är det för det mesta inget som duger på en bil. Var är rosten? Kommer den från kanten via omvikningen eller är det prickar på en öppen yta? |
|
|
Prickar i nederkant på förardörren på en öppen yta och en bubbla på bagageluckan i ett hörn där plåten är veckad. ja jag menar grundfärgen från tex mekonomen typ hagmansgrundfärg eller vad den nu heter. har du ett namn på en bra grund ,och en återförsäljare så vore de kanon. |
|
| En grundfärg jag inte provat själv, men läst en del om, bl.a här på forumet är Hagmans gula CA-primer. Det är en tvåkomponents epoxi som verkar gå att köpa lite här och var. På Micro tror jag den finns. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.