|
|
|
|---|---|
|
Tjenare skall in med bilen för chassiebyte på min E36a imorgon, däribland byte av bakre länkarmsbussning fram. Är ute efter att öka styrkänsla och feedback, vart sugen på powerflex men fick höra ifrån verkstaden att de sett fall av att de har trillat ur, brutits och spruckit, och rekommenderade mig att köra med orginal M3-bussningar fram. Har hittat lite trådar men då har det handlat om E30, någon som har hört talas eller varit med om något liknande på just E36? Är den verkligen tvådelad på E36 också? // MVH Jocke | |
|
Jag körde med Powerflex på en E36 en gång i tiden från ungefär 15000 mil till ungefär 32000 mil. De höll gott den tiden för mig i alla fall. Den i bakre länkarmen var tvådelad, men inte den i främre. |
|
|
jag har powerflexx och köttar på med 500+hkr samt hårt ställda coilovers och har inte märkt några problem!!! ///HOLSET HX52/// |
|
|
Okej, Har ni lyft bilen och kollat om länkarmarna liksom strechat/vidgat på hålet som de sitter i ? // MVH Jocke |
|
|
Jag har spräckt en främre powerflexbussning på grenrörssidan, kollade med Forza och dom sa att den var felaktigt monterad och det kan nog stämma för jag fick tvinga den på plats i hållaren. Köpte nya och sen har det inte varit några problem alls. __ //Niklas |
|
|
På vilket sätt kan du montera den fel? // MVH Jocke |
|
|
Om den glider in snett i hållaren och man tvingar den på plats som jag gjorde kan man få en början på en brottyta. __ //Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.