|
|
|
|---|---|
|
tjena! de e såhär att min m50b25 inte är riktigt kry. den startar klockrent men jag misstänker att toppackningen är kass eller ännu värre en kylkana i toppen som är kass. den går normalt på tomgång när den är kall, bara lite tick men de tror jag beror på fel olja. När motorn börjar bli varm så börjar den vitryka lite smått. Efter ännu ett tag så börjar de komma luftbubblor i intervaller om ca 1-2 minuter. Till sist börjar den koka fast mätaren ligger i mitten. Vad tror ni de är ? toppackningen eller toppen? jag tippar själv motvilligt på toppen pgr av bubblorna. Men jag tycker ändå att dom borde komma konstant om de är en spricka. drös på med svar!. mvh Alexnader | |
|
Hade den kokat innan allt började? M50 är inte så känsliga, men om den har kokat hårt så kan toppen vara slut. Om den fått kylarvätskan bytt regelbundet och inte kokat utan problemet har smygit sig på så tippar jag på packningen. Mvh |
|
|
Om den inte kokat innan det hände så klarar du dig troligtvis med att bara byta toppackningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.