|
|
|
|---|---|
|
Kan man få fram vad nypris på min bil var? Vore kul att veta. Det är iallafall en 728ia -98 individual med all normal E38 utrustning Klima,Navi,Tv,Elstolarfram+bak+minne,Xenon,svart nappa mm.. | |
| 492kkr i grundpris enligt Länk | |
|
Och räkna med ca. 140´ till i extrautrustning; du har ju antagligen en Highline, det gick på ca. 100-115´: Länk Komfort/Konturstolar fram och elstolarna bak var nog knappast billiga: Länk Iofs så blev rabatten kanske uppemot 7-8% på hela bilen, och då kanske den kostade under 600´ totalt? Mvh |
|
| Här är pris på lös extrautrustning: Länk | |
|
rob_t_j72: Kanon med prislistan, men vet du hur mycket man "la på" i Sverige? Om man räknar en Euro = 12 spänn, om inte annat har vi högre moms? __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Tror inte det blev något påslag, jämför själv: Länk Länk 1 Euro har väl varit ungefär 9,50 SEK nästan hela tiden? Mvh /Robban |
|
| Intressant faktum är att den som sitter med en -98 som man köpte ny för tio år sedan (någon sådan finns troligen inte), kan ståta med en värdeminskning på i snitt 4600:- i månaden. Den som köper en idag kanske klarar sig med runt tusenlappen? Känns som mer bil för slantarna då ;) | |
|
rob_t_j72: Tänkte nog mest på momsen som i Tyskland är 16% mot 25 hos oss. Borde ju kunna leda till högre priser, men tydligen inte. Och det är ju lättare att ta gånger 10 och dra av litet. Nu ska jag sätta mig och räkna på mina tillval. Hoppas det blir mycket så har nån annan tagit en ännu större del av värdeminskningen. E38 MYCKET bil för pengarna idag. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Tack för svaren! man kan gissa på att den hade kostat ca 600 000 ny då. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.