AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
12.866

Bra plåt och lack verkstad i stockholm

Sida 3 av 3
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
catch_me:

Skall kolla upp dem också.
Tack!

BMW M-POWER
Mose har kunder från hela landet, från Sthlm med, kunder med EXTREMA krav. Nej jag har inte anlitat Moses, än. Min M5 E39 är på omlack hos en annan mindre skånsk verkstad (in och utvändigt där kravet är 100% perfektion, men så betalar jag därefter oxå, 37 "utan kvitto men med garantier", vilket motsvarar typ 65" med kvitto...). Dörrar, huv, lucka mm är borttagna, allt lackeras in och utvändigt, inga synliga "lackskarvar", originalkulör med en lätt "twist/effekt", Länk. En ytligt bekant lackade om främre och bakre kofångare hos Moses, tror han gav 9-10"...
De priser jag hört nämnas när Moses gör dessa "uberlackeringar" är mellan 60-90", beroende på bilen storlek/skick mm....
Förtydligande: Valde den mindre skånska verkstad efter att ha sett/granskat 2-3 av hans så kallade "showrooms" lackeringar, såg fantastiskt ut, men som sagt, han tar betalt därefter, även utan kvitto...
GI
2.196
GINO
Ja visst är det så, smakar det kostar det...

Jag klarar mig med enbart maskering på utsatta delar som inte skall lackas då jag tänker köra enbart utvändigt lack så jag räknar iskallt med lite mindre siffror än du har pröjsat.

Men utifrån den prisbilden som du nämner så förstår jag att man kan ställa höga krav på slutjobbet.

BMW M-POWER
Min första bil som lackades om (M5 -90) lackades om 2001/2002 har jag för mig hos en mindre men duktig lackerare i Värmland, 17" utan kvitto. Samma lackerare lackade om min 325i Coupe E36 året därefter, 17" utan kvitto, den gång dock med en "tabbe", lacken reste sig på ena skärmen, men det fixade han utan kostnad, så klart. Sedan följde min nuvarande M5 E34 som lackades om 2003, 18" utan kvitto, men inkl "mellanslip". Därefter så följde min M3 3.2 Cab -98, in och utvändig omlack i delar 2011, där jag gjorde/gör all demontering/montering, 25" utan kvitto. O så nu M5 E39, men där gör verkstaden ALLT, jag får tillbaka en helt klar bil utan grejer som skall monteras osv. Mellan E36:an och E39:an hann jag köpa ännu en M3 3.2 Cab -98, pga att den första E36 drar ut på tiden. Även denna bil var omlackerad i förra ägarens ägo, fantastiskt fint arbete. Att komma ihåg är att hur bra en omlackering är vet man egentligen inte förrän efter 2-3 år, sitter lacken kvar utan sjunkningar mm så är det bra gjort. Min E34 som lackades om för 10 år sedan har bevisligen fått ett seriöst underarbete, hur bra övriga har lackerats återstår att se, men det verkar lovande. E36 som jag lackade sent 2011 (o som ännu inte är klar!) har inte fått några sjunkningar eller liknande, samma sak med den andra E36, den lackades oxå om 2011 sen stod den i över ett år innan den blev ihop plockad o jag köpte den, helt "nylackerad"...
Jag tippar på att om du hittar en duktig lackerare så kommer du få ge runt 25-30" för en utvändig lack av den bästa sorten, förmodligen utan kvitto, F10 är en STOR bil där det mesta är lackerat, blir mycket "demo" för verkstaden...
Har även lackat om min bruxis,utvändigt endast, gjordes våren 2011, gjorde all "demo" själv, valde en "budget" lackering, ser mycket bra ut, blankt o fint, 14" gav jag utan kvitto. Jobbet verkar vara bra gjort, lacken sitter kvar efter två vintrar, utan rost eller annat "trevligt".
GI
2.196
GINO
Mkt intressant läsning...

"Att komma ihåg är att hur bra en omlackering är vet man egentligen inte förrän efter 2-3 år, sitter lacken kvar utan sjunkningar mm så är det bra gjort."

Texten ovanför är nog en oslagbar förklaring till det hela... mkt bra resonerat!
Jag hoppas att det här blir bra och man blir nöjd utan massa huvudvärk.

Lackade om en bil för många år sen hos Bmw Bollmora och det tog om jag inte minns fel 6 eller 7 återbesök och en ny omlackering pga. insjunkningar i lacken.

Skall finnas mer detaljerat beskrivet i någon tråd för många år sen där jag spyr galla över dessa klåpare...

BMW M-POWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.