AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
12.864

Bra plåt och lack verkstad i stockholm

Sida 1 av 3
jo
52
johnken_1
Porsche 997 GT3 -07
Mini Cooper S -12
Saab 9-3 Aero Cab -10
Jaha, så har det hänt... 3 veckor efter köp så blev man påkörd av en buss när man stod parkerad :( Front resp vänster framskärm har blivit skrapad så pass att skärmen troligen behöver lätt riktning samt omlack av både skärm och front.

Har bra kunskap i lackverkstäder när det gäller Saab, men antar att IF kommer vilja skicka mig till en auktoriserad verkstad för BMW?

Så till min självklara fråga, vart ska man vända sig? KAn ju bara gissa mig till att BMW i solna / Danderyd ska man väll hålla sig borta ifrån (om de nu har plåt och lack)? Borgs bil i vällingby? Har de plåt och lack och är de i så fall bra? Det är ungefär de jag känner till tyvär.

Till saken hör att jag är EXTREMT pedant, och i och med att bilen är lackad fabrikslackad med den gamla typen av lack, och omlackeringar gjörs med den "nya" mer svårjobbade lacken ska det mkt till för att jobbet ska bli riktigt bra...
jo
52
johnken_1
Porsche 997 GT3 -07
Mini Cooper S -12
Saab 9-3 Aero Cab -10
Såg precis att per larsson i huddinge utför lackjobb. Är det ngt som kan rekomenderas? De utför tydligen försäkringsärenden åt IF.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
RM Bilserivce.
St
287
Stålmannen
323Ci e46 -99
A4 2.0 TFSI -07
Sollentuna billackering har jag nyligen haft min bil hos och dom var bra. Fick tipset av BMW i Danderyd, det är dit dom skickar sina bilar.

Mvh
//Peter

Ja
34
JayVanKay
525DA M Touring -10
Jag lackade just parkeringsskador i Danderyd intill BMW på RM Bilservice. Det tog 6 arbetsdagar och jobbet blev GRYMT bra.. Jag har dessutom Individuallack vilket gjorde mig riktigt nervös innan jag hämtade bilen. Jag kan rekommendera dem! De är auktoriserade BMW lackerare..
Ja
34
JayVanKay
525DA M Touring -10
Glömde.. RM Bilservice gör även plåtarbeten.. (Jag hade skador som var tvugna att fixas och det syns ingenting)
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
BMW Danderyd lämnar även sina bilar hos PeWe billackering i Arninge. Snabba och jäkligt bra.

RM Bilserivce håller dessutom på färdigställa helt nya lokaler i Danderyd, blir nog grymt bra.
jag ska in med min bil på Blombergs på Lidingö på onsdag frö plåt-/lackjobb.
de ska vara riktigt bra och samarbetar med Originalförsäkringar.
nu vet jag ju inte än hur resultatet blir, men kan meddela i slutet av nästa vecka. hur som helst så har jag bara hört goda saker om dem.

//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
Blombergs är mkt bra!
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
A2-lack i gustafsberg är duktiga.Sen är dom vana att jobba med riktiga bilar som Porsche och bmw så det är ingen risk att någon snorunge är ute och buskör med den.
co
85
cosmossvart
Z3 2.8 Roadster -98 (såld)
Blombergs på Lidingö (aukt.) vilka anlitar Frittes vägg i vägg för lackeringen. Sjukt bra!

De lackerade min huv och framspoiler förra året, helt omöjligt att se någon som helst nyansskillnad mot befintlig lack, på arktissilver som väl ändå inte borde vara lättaste färgen. Dessutom byttes skrapade delar mot nya direkt, inget snack om att rikta och spackla alltså. Rekommenderas!

Z3:an Länk
jo
52
johnken_1
Porsche 997 GT3 -07
Mini Cooper S -12
Saab 9-3 Aero Cab -10
Var några tillbud, men lutar väll för tillfället åt Frittes på lidningö. Som gammal och i framtiden blivande lidingöbo vill man ju gärna sponsra de lokala firmorna, och om de sedan dessutom är BRA så är det ju trevligt, och även ett måste :)

Är frittes en auktoriserad BMW mek eller flerbilsmärke?
co
85
cosmossvart
Z3 2.8 Roadster -98 (såld)
Blombergs är auktoriserade och det är där du lämnar in bilen, sedan lejer de ut lackeringsdelen av jobbet till Frittes.

Z3:an Länk
jo
52
johnken_1
Porsche 997 GT3 -07
Mini Cooper S -12
Saab 9-3 Aero Cab -10
Det var Bloombergs jag menade, och det var ju bra att de är auktoriserade :)

Ska bara se till att försäkringsbolaget hör av sig nu också...
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
BMW´s skadecenter i Tyresö kan jag iaf INTE rekommendera om man är pedant, har gett dom chansen ett par gånger, fått lämna igen bilen på omlack igen pga. blåsor i lacken, rinningar i lacken en annan gång och dåligt nerslipad/uppspacklad så man såg "kratrar" efter gamla stenskott... fast man kanske inte ska förvänta sig att dom fixar det?
nu har jag lämnat min bil på blombergs.
förhoppningsvis är den klar till slutet på nästa vecka.
återkommer då med rapport om resultatet.
jo
52
johnken_1
Porsche 997 GT3 -07
Mini Cooper S -12
Saab 9-3 Aero Cab -10
Bapelsin-->

HAr du fått tillbaka bilen ännu?

för övrigt funderar jag på att vänta med att lämna in den till våren. Lär ju endå få en del stenskott och skit under vintern, och skadan är knappt synbar förutom att klarlacken har släppt lite :(
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Perre är bra, Blombergs är bra. Vill man få extremt bra resultat. Släng med en lapp om speciella önskemål och en tårta eller något drickbart sånt minns hantverkare:)
Mvh
Asken
johnken_1: ja, jag var faktiskt och hämtade den i torsdags.
kan inte säga att jag är helt nöjd, tyvärr.

1. de hade inte lackat täck-kåpan för den avtagbara dragkroken. (som de hade lovat)
2. på ett ställe har det fastnat 2 dammkorn i lacken. ser ungefär ut som två små finnar.
3. de har skarvat längs "sidovecket" på bakflygen, men lämnat en matt kant på ca 2-3 mm. sedan har de försökt maskinpolera för att få det att se bra ut. dessvärre har det blivit en jäkla massa polerrosor i lacken av det.

jag påpekade allt detta när jag hämtade bilen, men tydligen var killen som haft hand om min bil borta till på tisdag. ska kolla vad de kan göra för att fixa till det. vore trist att behöva kräva att de gör om hela jobbet. plus att jag inte vill vara utan bilen en vecka till.

de ringde tidigare i förra veckan och undrade när jag blivit lovad att få tillbaka bilen. när jag sade slutet av veckan verkar det som de blev lite stressade. så förmodligen har de gjort ett snabbt hafsjobb, med ett halvdåligt resultat som följd. eller så har de satt en prao-elev på min bil.

jag vet inte vad man kan förvänta sig av detta, men ska se om de kan få till det.
Det är väldigt svårt att få ett perfekt sekundärt lackresultat som varar bilens livslängd ut.

Man kan inte bara bedöma skicket vid uthämtning då det kan tillkomma sjunk i lackeringen som syns först efter månader/år. Detta speciellt vid spackling.
jag vet inte om du läste mitt inlägg, men ingen av de punkterna jag tog upp är något som kan bli bättre med tiden. du kan inte på allvar mena att man ska vänta månader/år med att bedöma skicket?!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.