|
|
|
|---|---|
|
det är något som sitter löst o skramlar o plonkar. som hörs ibland. speciellt plonket hörs när man kör över gupp. annars kan det vibrera som en plåt som dallrar ibland också som sitter löst ungefär. (det hörs tydligt från vänstra hjulhuset bak skulle ja gissa) ja har testat o sparka på vänster bakhjul o hör samma plonk.. har svårt o gissa själv på katten eller nån värmesköldsplåt (som annars folk tipsat om) då det hörs just grymt tydligt bara man sparkar på däcket nå liknande nån hört förut? | |
|
kolla bussningen i bärarmen som går längs med bilen, framför bakdäcket. hade själv klonket så på freda ska bilen in på bussningsbyte och hjulinställning.. landar på ca 4000,- på BMW i gävle. |
|
|
en till gävlebo !! :) hmm.. ja det är ju värt o kolla upp! vet att förra ägarn körde ner i diket o vred till avgassystemet en aning så det kanske ligger o klonkar emot nåt där nånstans, men vet inte heller om det kan va det. men i värsta fall kanske det blir 4 lappar o lägga ut för mig också då :P |
|
|
Kolla så det inte är clipsen som håller fast bromsbeläggen som är dåliga. Det brukar låta som skrammel när man kör över gupp. |
|
|
Samma klonk här, ska byta bussningarna ikväll. 191:-/st //Johan |
|
|
Glöm inte att kolla värmeskölden till avgassystemet också (Ljust aluminium), Brukar ha oxiderat vid bultfästena. // MVH Jocke |
|
| värmeskölden till bromsskivorna satsar jag på! | |
|
Haha läste inte hela första inlägget, men jepp bromssköld eller avgassköld =) Bara att plocka av hjul alternativt åka in på mack och hissa då kan du kolla båda grejer samtidigt =) // MVH Jocke |
|
| hehe ja man kanske skulle ta bort hjulet o kolla.. ja bör nog märka nånting bakom där misstänker ja! | |
|
Kolla främre länkarmsbussningen, hade samma problem som du att det låter ett dovt plåt mot plåt i t,ex snp gupp och vid ibland vid inbromsningar. Bussningen glappade ut och in, inte upp och ner som jag trodde ner jag var under bilen och bröt, |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.