|
|
|
|---|---|
|
Hallåj Har upptäckt ett lite irriterande missljud från höger framhjul vid vänstersväng i låga hastigheter. Det uppträder bara vid hastigheter mellan 20-30km/h och vid ett visst rattutslag (typ när man kör i en liten rondell). Ljudet är ett hooooande ljud, låter som någon form av resonans. Bilen var inne på service och det var inget fel på hjullagret. Kan något ta i när man svänger(skivor, belägg ??). Någon som vet vad detta beror på? /Korth | |
|
Tjena Korth Jag kan eventuellt ha samma problem. Mitt ljud låter som att det är något som varje varv som däcket snurrar tar i något inne i hjulhuset. Min gissning var att något tar i den lilla plåtskärmen som sitter som skydd för skivorna. Lite förundrad över att det låter per varv. Levde i någon slags inbillning att hjulet är hyfsat symmetriskt. Ljudet uppstår bara i vänstersväng och mer fart vilket ger en kraftigare nigning ger också ett högre ljud. Jag har demonterat hjulen på båda sidorna och försökt jämföra avstånd m.m. men hittar inget fel. Ditt problem är ju bara 5år gammalt så jag tänkte att du kanske har löst det och vet vad mitt problem kan vara :) / Johan |
|
|
Hej, Ber om ursäkt för att jag bumpar en gammal tråd, men jag har exakt samma problem som beskrivs i de båda ovanstående inläggen på min 320xd -09. Är det någon som har fått någon förklaring till vad som kan vara problemet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.