AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
713

Hackande gaspådrag vid lågt varvtal

da
20
dalcudia
325i -92
Hejsan...

Har ett jobbigt problem med min Bmw 325- 1992.
När man kör på lågt varv och gasar på hårt så hackar bilen fram, gäller speciellt eller i alla fall som jag märkt mest i 3:an när man tar en rondell eller sväng och gasar ur igen.
Men om man gasar lagom så verkar det funka helt okey.

Har läst har inne lite om vad det har varit och har kollat och bytat en massa saker..

Det jag har gjort är att har kollat efter läckage både gonom att spruta startgas, och även sprutut in rök i slangarna för att se om det siprar ut
Har även på samma vis med rök kollat att avgaset är tätt.
Luftmasse mätaren har ägaren innan bytat innan och har testat med både den och även den gamla, ingen ändring.
Jag har bytat lambdan för datorn min polare hade fick upp det som felkod och efter det fick jag ingen felkod men dock så försvann inte mitt problem.
Sen tyckte vi att det knäppte från en spole, han hade en sådan liggandes och vi provade att byta den men men hjälpte inte heller....

Så nu vet jag inte vad jag ska göra, kan det i alla fall vara så att den drar tjuvluft fast det inte har synts i våra tester eller, tycker det borde synas med röken eller det kan vara en jättelitet hål kanske.....

Någon som har någon ide...

Mvh Chriz

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Inte något med bensinpump? bara en tanke =)

// M.V.H. Daniel
da
20
dalcudia
325i -92
Ja den har jag inte kollat... får kolla det med men borde det inte strula lite mer alltid då
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.