AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
876

Hur byta bakvagnsbussning E46 ?

tj
432
tjoa
320d Touring -14
Hej,

dom främre bakvagnsbussningarna kan man ju sänka ner om man lossar 3 st skruvar, men man kan inte sänka så pass mycket att man kommer åt att byta dom, eller ?
Nån som har gjort detta?

//Johan
Pa
13
Patrik_H
Bmw 318 E46 -99
Jag gjorde så att satt en domkraft under länk armen, skruvade lös de tre skruvarna, sänkte ner länkarmen sen drog upp den stora skruven.

Sen kom det roliga att få ut den gamla bussningen vilket innebar bågfils blad för att kapa metallringen.

Sedan bara i omvänd procedur sätt tillbaka det, jag fattar inte riktigt vad du menar med att sänka ner mera?
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Nja, jag kanske inte beskrev så bra. Men jag gjorde som du nämnde, satt en domkraft under & tog bort dom 3 skruvarna och sänkte domkraften.
Men länkarmen ville inte komma ner så pass långt att det går att arbeta. Jag får inte ner länkarmen så att jag kan såga ett snitt i den gamla och dra ur den. Men man kanske ska utöva lite våld ? Ingen risk att fjädern hoppar utr läge? Eller den kanske inte är så spänd när länkarmen är nere i detta läget.

//Johan
Pa
13
Patrik_H
Bmw 318 E46 -99
Det gick bra för mig, jag använde våld och åter våld, tog ett järnrör och bände lite försiktigt mot karossen/tanken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.