AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.238

Spegel, spegel... Höstputsad E39!

Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Före helgen fick min montrealblåa 528iA Touring -97 sig en rejäl tvätt och vaxning och idag tog jag insidan med allt inklusive insmörjning av läder och sedan bar det iväg på de jämtländska vägarna. Vilken känsla när bilen känns tip-top och vädret är som idag!
Jag kände att jag var tvungen att ta lite bilder och dela med mig: Länk

Jag är ingen fotograf och jag har en 7 år gammal kompaktkamera så bilderna kunde ha varit bättre, men de duger gott och väl för att dokumentera hur jag känt mig idag! Fronten blev ganska snabbt beprydd av små lik så inga närbilder där. Och jag tycker att det är nästan omöjligt att ta bra bilder invändigt så de hamnade i papperskorgen...

Jag känner på mig att några kommer att störa sig på regskyltshållarna som inhandlades på Mekonomen för ett par veckor sedan. Och jag håller med - de ser inte särskilt bra ut! Kanterna måste vara betydligt smalare. Och de bör kanske inte vara gjorda av plast...

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
...och de bör kanske inte vara kromade? =)

Fint blev det iaf, kanske byta de inre bakljusen mot LED dito?
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Det går inte att kommentera bilderna, blir error. Tänkte i alla fall skriva att de inre baklysena är på väg med Bussgods och skall monteras till veckan.

Min bil: Länk
ch
357
chrisod
Mini Cooper Clubman 2012
E60 M5 Kelleners 2005
325iA cab E30 1990 (x2)
R1200c Independent 2004

Tyckte inte det störde med skyllthállarna, fina bilder.

/Christian

Länk
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Det enda som störde var de tända dimljusena.
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Så var även de inre baklysena monterade. De var lite halvskabbiga men ändå OK efter lätt puts (seriösare puts blir senare). Nu ser den bättre ut bakifrån, bilder tas efter nästa tvätt...

Förresten - "...och de bör kanske inte vara kromade?" håller jag inte med om. Jag tycker inte att svarta plasthållare direkt lyfter utseendet på bilen. Men ju mer jag tittar på de jag har desto mer vulgära blir de på något sätt. Jag skulle vilja ha kanten ca 3mm bred, det tror jag kan se bra ut.

Men nu handlar det inte om styling utan om att en nyvaxad bil som blänker på både in- och utsida känns härlig att glida runt i!

Är du redan användare? Logga in i menyn.