|
|
|
|---|---|
|
Håller på att koppla i en huvudenhet i min 518 E34. Problemet är att jag hittar inte en kabel från tändningslåset som ger 12V Konstant ström från batteriet har jag hittat. Har hittat två kablar som kommer från tändningslåset men dom levererar bara 9V ? En av dom kablarna går till klockans belysning. Så jag undrar om det är nått fel i mitt elsystem eller måste jag hitta en annan kabel ? | |
|
Du bör hitta violett kabel på flera ställen runt tändningslåset, där skall finnas 12V från läge I osv. 9V förekommer normalt inte någonstans, det verkar som du har nåt spänningsfall eller slitna kontakter inne i låsets brytare kanske. Kopplingsschema följer, inte för 518 men det mesta bör stämma. Länk FP |
|
|
Tackar för schemat. Jag får nog ta lös tändningslåset och kontrollera det. för något spänningsfall från batteriet har jag inte. |
|
| Föresten vet du hur kommer jag åt låsets brytare ? | |
|
Tyvärr inte skruvat i din bilmodell. Man får väl börja med att klä av runt rattstammen, under instrumentpanelen osv. FP |
|
| Hittade en Violett/vit kabel idag som gav 12V. Så jag får tacka så mycket för hjälpen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.