|
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Är det någon som har sålt en X3 nyligen som kan uttala sig om intresset? Jag kollar på en sådan till min fru, men det finns en uppsjö av bilar. Det finns 117 st på blocket av årsmodell 04-05, och priserna börjar på 170 lappar. Frågan är hur mycket bilen ska få kosta om man inte ska sitta med "svartepetter" om ett halvår? De har ju rasat något enormt över sommaren, farsan köpte sin i februari och då började de på 220 lappar. De verkar ha tappat runt 15 % över sommaren. Det värsta är att nu när jag ringer runt på de billigaste så verkar intresset ändå inte stort. De ligger kvar vecka ut och vecka in. Så jag är lite nyfiken på information från någon som sålt/köpt X3 den sista tiden? Mvh Johan |
|
Jag gissar att det är bensinarna du kikar på då? Har väl att göra med bränslepris-skräcken som börjar slå rot hos folk på allvar. Tycker att de flesta bensin-SUVar sjunkit enormt senaste tiden. Jag inbillar mig att dieselSUVarna klarar sig bättre, men det kan mycket väl vara felaktigt. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jepp, det är bensinmodellerna. Dieselbilarna är för dyra och har för dyr skatt för att vara lönsamma med tanke på hur lite vi kommer att köra med den. Jag tänkte prova att göra tvärt om mot alla andra, sälja en dieselbil och köpa en bensinvariant! Hoppas det funkar.... Mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.