|
|
|
|---|---|
|
Jag tittar in på detta forum med jämna mellanrum, men hittar i princip aldrig några inlägg om E9x M3. Jag bor i USA och här är E9x M3 forumen MINST sagt mycket aktiva. Det gör mig lite fundersam, hur många E9x M3 har sålts i Sverige? Någon som vet, kan plocka fram siffror eller bara komma med en kvalificerad gissning? | |
|
om du tittar på Blocket så finns nästan lika många e9x M3 som e46 M3 till salu, men många blir inte sålda och alla säger att dom vill vänta på DKG lådor men jag ser inte många rullande i Sthlm tror att 335 vinner mycket mark i denna segment och tror att många tar kompromissen med 335 "don't imitate, innovate!" |
|
|
Nu är det ju lite fler människor i USA än i gamla Svedala. Men på detta forum finns det i alla fall 3 som kör E92-93:or. Tyvärr besöker jag inte siten så ofta då de flesta trådarna är helt ointressanta då de handlar om äldre modeller. Jag har vid flera tillfällen lagt fram för redaktionen att separera forumet åtminstone i (bil)generations-kategorier. Jonas |
|
|
Tre som kör E9x M3 och du vill separera forumen. Kan bli lite ensamt tror jag. ;) Visst är det många fler människor i USA, men jag får i alla fall känslan att man säljer förhållandevis fler M3 här än i Sverige. Handlaren där jag köpte min har sålt 20 M3 i år, i en stad som är aningen mindre än Stockholm, tror ni det rullar 20+ E9x M3 i Stockholmstrakten där jag misstänker koncentrationen kommer att vara som störst i alla fall? |
|
|
man kan inte direkt jämnföra US och SE, bara SE momsen chockar amis :) se bara hur många US importer av Pcar vi har i Sthlm senast 2 åren pga dollar-kursen, t.o.m skatt+moms tjänade man 100-150tkr inkl internationell garanti på Pcar kan hålla med Jonas att gruppera upp men med tanken på antalen bilar i forumen är det nästan aldrig fler än 130-150 anv samtidigt och eftermarknadssnack om e9x modellerna är inte riktigt där ännu, många vågar väl inte göra något åt bilen ännu iom garantin osv osv, just wait n see i suppose "don't imitate, innovate!" |
|
|
Bikerboy// Jag menade inte ett specifikt forum för M3/e92 utan ett för varje modell men av den senaste generationen så blir det hela mer lättare att överskåda. Man slipper skumma igenom alla rubriker med frågor om E38, E36 osv osv. Jonas |
|
| Jag förstår. | |
|
Hej hopp! Det är inte så mycket att snacka om. Bilen går och det är en ren njutning att åka till jobbet i den här bilen. Undrar man något så är det bara till att läsa det amerikanska forumet där allt finns att hämta. Fast man blir nästan paranoid av att läsa den amerikanska. Det är bättre att njuta av den bil man har och det gör jag till fullo 100%. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.