AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.471

Tullinge 15/6

Sida 1 av 2
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
Vilka ska dit , vilka ska köra???

mvh/Robban
Ki
189
Kilander
338 E30

10.32@227
jag kommer inte, hämta kolvarna igår.. och tro faan inte att dom var som dom skulle! nej nej.. helt fel kompressionshöjd! blir så förbannad, även om man betalar en halv förmögenhet så kan inte folk göra saker ordentligt. =(

men hoppas på att det kommer ett par andra snabba turbo beemers till tulling så man har nått att kolla på!

/Kilander

"I live my life a quarter mile at the time"
Ko
663
Koffe
320iC -93
Nåt att kolla på lär man väl ha även om det inte kommer så mkt bimmers... Dahlbäck, Qvarnis, JoCCe, Slime, Syclone m.fl. har man ju grymma förhoppningar på :oP
Hoppas alla kommer dit bara...

//Koffe
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Naaeeeejj!!

Det är ju fan inte sant!!
Kilander du är det fjärde fallet som jag vet om som har fått fel kolvar när dom har beställt!!
Två killar här i stan bygger varsin Volvo 16 ventils turbo motor, fick förs vänta 3 mån. på kolvarna och sedan när dom kommer så är det fel.
"Kompressor Bosse" här i stan fick fel förut och sedan du.......... Det är så jävla trist att det aldrig kan funka med saker som man beställer.
Jag har själv varit med om det aldreles för många månger!!
Samma sak om man skickar grejjor med BussGods, man får ringa land och rike runt om man vill få sina pengar någon gång!!!
Jag blir så trött.... Jag lider verkligen med dig Kilander!!
Jag såg fram imot att se dig på Tullinge.... :-(

/Bonje

Hellre liten och rapp än stor och slapp!!
E30Mpower
Jag kommer! Ska försöka sätta en grym tid!

Kolla på Länk
Ki
189
Kilander
338 E30

10.32@227
Jo, visst är det roligt å kolla på sånna som JoCCe Qvarnis och en del andra. men vad faan har dom gjort på sina bilar själva då..?? nä gillar inte sånna som antingen betalar en jävla massa pengar eller fixar sponsorer som gör allt, nä det är mkt roligare om man gjort det mesta själv med egen finansiering, då har man ju nått å va stolt över! eller?

/Kilander

Tu
111
Tubbe
BMW M2 -17
BMW 325D GT -14
Håller med dig till hundra procent. Tycker att bilar som tex dahlbäcls golfen bara gör showen tråkigare.

/Erik
Håller med dig Kilander!

Lite nyfiken på ert bygge. Finns det någon spec liggandes någonstans på nätet eller har du lust att berätta lite? S38B38 med turbo har jag ju förstått men lite mer i detalj? Kolvar, stakar, turbo, sprut mm.... *nyfiken*
Ki
189
Kilander
338 E30

10.32@227
ska lägga upp lite bilder i galeriet innom kort.

/Kilander

As
119
Ash
///M Roadster -98
Vad är det som händer i Tullinge den 15/6 och vart exakt i Tullinge?
"En dag på strippen" på Tullinge flygfält.
Jo
272
Johnken
523i F11 -11
Två stycken Lotus Omegor från Norr kommer då dit fast jag e inte helt hundra på att dom ska köra... En med 480hk å en med ca 600-650hk... Fast iofs så spinner dom ju ändå bara bort sej! =)
jonas hedenberg
kolla efter en gammal manta en svart en den lär gå som fan den körde ifrån bmw m3or bland annat
Visa användare
253
Hazze
318-83 e21
M3 e46-01
316ti compact-02
om allt lirar så ska jag ha min bil klar då...

"S
220
"Starre"
325iS-88
318i -87
Ja Hazze hur går det med projektet, vad blev det för motor? Ser att det står 2,7 strokad M20 eller? *Nyfiken*

Det var för övrigt jag som köpte ditt gamla aggregat med grenrör. Ligger forfarande i garderoben :) Får bli kommande vinterprojekt.
"S
220
"Starre"
325iS-88
318i -87
Ni som vill kan ju köra på strippen i tullinge redan nu på Lördag då går premiären för TXM Cup.
Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
Jag ska köra på tullinge 1juni.Kommer inte 15juni.Tycker det är dåligt av bilsport att ha med min bil i deras reklam för en dag på strippen då jag ej får köra då min bil är för snabb.

Race to the last drop!
Ki
189
Kilander
338 E30

10.32@227
Löjlig ursäkt.. tycker jag iaf.
Reglerna är väll lika för alla?? inte sant!
Eller skulle du vara ett undantag då bara för att du är med i deras reklam?

/Kilander (som inte kommer för jag har inga kolvar)

Dino
Vilken tid dras det igång ?

M-MotorSport
Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
Vaddå löjlig ursäkt.SKÄRP DIG.Jag vill inte vara med i deras reklam.punkt slut!
Och så länge den fåniga regeln om båge i bilen finns så kommer jag inte köra på deras tillställningar trots att jag har en av Sveriges snabbaste gatbilar!!!!!

Race to the last drop!
schneberger
vad säger man om 600hk. fjolla. ge fan i att köra då . men en av enlednigngarna till att det är som det är . är trots allt för säkerheten och det. är inget som bilsport har hittat på . detta reglemente finns överallt. men vi skiter i att du har sveriges snabbaste gatbil. för du kan ju ändåp inte visa upp den. så sluta gnälla och montera en båge i biljäveln !

/schneberger (trött och grinig)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.