|
|
|
|---|---|
|
328 med vibrationer på tomgång och rycker vid 1200-2500rpm. Där är problemet. Men när bilen står på tomgång så är det ganska mycket vibrationer. Känns nästan som om varvtalet är lite lågt och det ligger runt 550-600rpm, men det tror jag är helt normalt. men varvar man upp motorn till runt 1000rpm så går den jämt och fint. Har funderat lite på om min vanos inte justerar ner sig, typ att givaren är dålig. Någon som har haft liknande problem eller har någon lösning? Sen till dom rycken mellan 1200-2500rpm, dom märks mest på 3:ans växel och vid litet gaspådrag, men dom känns även vid fullgas men inte lika markant. men även det kan väl ha med vanos att göra? | |
| Ingen som har en aning om detta?? | |
|
Har du kolla luftmassemätaren? Sitter bakom luftfiltret, "snurra" loss den kontakten så dras den ut. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| Har tagit isär kontaktstycket till luftmassemätaren, men ger ingen skillnad. Känns inte som om det skulle vara LMM, Om den är defekt skulle den gå mycket mer orent och säkert dra väldigt mycket benisn. Borde väl även lägga en felkod och tända motorstörningslampan. | |
|
Jo ifs. Min bil går också lite ojämt på tomgång, får se om vi kommer fram till nån lösning. Har du kollat insugsbälgen så att den inte tar tjuvluft nånstans? //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| Om det är bälgen mellan LMM och spjället så har jag kollat den, och bytt den. Den var nämligen sprucken. Hade rycken och vibrationerna innan jag bytte den och trodde helt klart att det skulle vara problemet. Men efter jag bytte kvarstog båda problemen. | |
| Hade ett liknande problem, då var det en tändspole eller vad det nu heter som var dålig. Gjorde en diagnos och den visade misständning på cyl 2 tror jag det var. Hade samma symptom som du har. | |
| ok... Har faktiskt haft problem med att bilen bara tändt på 5cyl vid två tillfällen vid uppstart men sedan börjat tända på alla 6igen... Finns det inget program till PC som man kan läsa av felkoder med? | |
| SKulle kunna vara någon tändspole som strular.Men testa gärna att koppla bort batteriet några minuter ifall du inte testat det än. (kan lösa många magiska fel) | |
| ok, får springa ner och göra det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.