|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag kollar fn efter en ytterligare bil. Många har fast dragkrok av de som är intressanta. Hur bökigt är det generellt att: 1) Montera bort dragkroken och regbes bilen 2) Köpa en avtagbar dragkrok och ersätta den fasta dragkroken med Någon som har koll på kostnaderna? Tittar fn på Mondeo från 04 och framåt, men frågan är generell. Tack på förhand! MVH Simon | |
|
Finns det ingen som har koll på detta...bitte....:) |
|
|
Eftersom jag inte har erfarenhet av Mondeo så blir svaren generella: I båda fallen måste det gamla draget demonteras och bilen registreringsbesiktigas. I fall 1) behöver du dessutom koppla bort dragets kontaktdon. Det är anslutet till båda baklysena på Mondeo. Så det är bara att lossa dessa kontakter I fall 2) slipper du koppla bort kontaktdonet. Du behöver bara lossa det och montera det nya draget och därefter fästa kontaktdonet. Att montera det nya draget efter det att du har lossat det gamla är enkelt, dessutom medföljer det en monteringsanvisning till det nya draget som hjälper dig att montera det gamla. Det som tillkommer är eventuella plastarbeten på bakre kofångaren. Registreringsbesiktning behöver du göra i båda fallen inom en månad efter ändringen. Jag tror att reg. besiktningen kostar 800 sek. Montera bort dragkroken och regbes bilen 2) Köpa en avtagbar dragkrok och ersätta den fasta dragkroken med |
|
|
Ok, det låter som om alternativ nummer två är vettigt. Toppen tack för ett utförligt svar! |
|
| Besiktningen är billigare, jag tror att det var 380 kr när jag monterade drag för ett par månader sedan. | |
|
Stämmer: "mindre enstaka ändring" kostar 380:- Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.