|
|
|
|---|---|
|
En dag när jag var på väg till jobb så funkade inte min fönstertorkare som den skulle längre,den går bara på högsta hastighet eller på intervall,även när jag sätter den på andra hacket som normalt är vanlig hastighet så går den med intervall.Håller på att bli tokig,det är ju den tiden nu när man behöver torkarna som mest ju.Finns det någon vänlig själ som vet hur jag kan åtgärda felet och om det är bökigt eller kanske lätt att göra det. :) MVH Danne Har skådat ljuset,BMW frälst... | |
|
Har du kört bilen när du testat läge två? Om bilen står stilla så går nämligen torkaren ner på intervall till dess att bilen börjar rulla igen. :) |
|
|
På väg till jobb som jag uptäckte problemet :):) Har skådat ljuset,BMW frälst... |
|
|
Skulle bara tillägga att jag satt och tänkte till och undrar bara om det finns ett relä just till den här funktionen som gör att torkarna går ner till interval när man stannar bilen,och var den sitter i så fall. MVH Danne Har skådat ljuset,BMW frälst... |
|
|
Funkar hastigetsmätaren? Styrningen till torkarna får signal från hastighetsmätarens givare, och när ingen signal finns går torkarna ner i intervalläge. Det finns ett relä/styrdon för styrning för torkare och spolare. Om hastighetssignalen kommer fram dit, är felet troligen i styrdonet. Ett nytt kostar ca 500 spänn hos BMW - finns några olika, beroende på när din bil är tillverkad och vilken utrustning den har (strålkastarspolare, intensivrengöring osv.) |
|
|
Jag tackar för svaret,kan du vara snäll och förklara var styrdonet sitter,det är väldigt jobbigt att köra åtta mil om dagen med torkarna som dom är nu.Tack på förhand :):) MVH Danne Har skådat ljuset,BMW frälst... |
|
|
Glömmde säga att hastighetsmätaren fungerar normalt. MVH Danne Har skådat ljuset,BMW frälst... |
|
|
Vet faktiskt inte var styrdonet sitter i en E36, tror det kan sitta lite olika beroende på motortyp och årsmodell. Troligast sitter det ovanför förarens fötter, det finns en eller flera reläboxar där som du hittar om du tar bort klädseln under ratten. |
|
|
Tack för svaret min vän,ska kolla nu så fort jag hinner. :):) MVH Danne Har skådat ljuset,BMW frälst... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.