|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag är ny på forumet så rätta mig om något blir fel! Jag har en BMW 318i E36 -92. Undrar lite om när man ska byta kam remen om man är osäker på när det är gjort, gärna tips hur man kan veta genom att se på remen själv. Undrar även hur ofta ni byter eran Kam rem. Gärna mer tips om karm remen och liknade! Mvh Daniel | |
|
har en 518-93 med rem. Den skall bytas efter 4000mil. övrigt belastas kamremmen mer vid hög belastning samt höga varvtal. nej du har svårt att se på remmen om den är sliten, torrsprockor är inte att lita på. Risken är större fr överkuggning, (ingen erfarenhat av BMW remmar förutom att jag numer kört 5.000mil utan byte med lugn körning) |
|
| Min första BMW var en 318i -92, och på den tiden visste jag inte mycket om någonting, så jag körde 7000 mil med samma kamrem och den höll. Tror att BMW är ganska försiktiga med bytesintervallen, men om du inte har någon som helst aning om när den byttes sist skulle jag definitivt satsa på det, bra trist om den går av. | |
|
Från början skulle remmen bytas vid varannan inspektion 2 vilket är c:a 12000 mil. Sedan ändrades det till varje inspektion 2 och därefter var 4000 mil. Innan intervallerna tajtades till körde jag betydligt över dagens intervall, men det är ju dumt att chansa eftersom kostnaden för rembytet är försumbart i förhållande till kostnaden om remmen går av. **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| vad kostar ett kamremsbyte på en 318i-91a? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.