AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
448

735iA-87

Hej!

Vad är skäligt att betala för följande BMW?

735iA-87, 27000 mil, besiktigad t.o.m. feb 03, skattad till mars 03. Sammanlagt 10 ägare.

Bilen är blå/lila, lite rost på vänster bakflygel. Defekta elframstolar, hastighetsmätare ur funktion (givarfel?). Motorn går och låter bra, lådan växlar OK. Bra däck som inte rullat många mil. Miltalet verkar stämma enligt gamla besiktningsprotokoll. Skapligt skick överlag, men långt ifrån välskött pärla.

Jag har tänkt mig bilen som ett projekt att fixa i ordning på lediga stunder, en kontrast till mitt stillasittande jobb. Jag är alltså inte ute efter något toppex utan tar gärna ett lite billigare objekt med omvårdnadsbehov, som denna 735:a onekligen har.

Vad är er bedömning av skäligt pris?

Erik

Bromma
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Jag skulle nog säga ett pris på ungefär 15000:-

Om det är minne på elstolarna så brukar det vara databoxen som är kass, den kostar 11000:-, begagnat går att få tag i men är inte allt för enkelt.

//Daniel
PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
Jag gav 13000:- för nåt likvärdigt exemplar för några månader sen.

Det finns ju en del under 20000:- helt klart.

Håller med Dannemannen. Men tycker att du ska ge max 15000:- för den.
Tack för Er respons!

Säljaren har begärt 13 000, jag tyckte det lät överkomligt om det nu inte är massor av andra fel han inte nämnt. Säljaren motiverade priset med att han ville ha så lite besvär med försäljningen som möjligt och att den skulle avklaras snabbt.

Erik

Bromma
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.