|
|
|
|---|---|
|
Hej !! Funderingar kring kompressor till just e34 540 , jag vet att ESS har men det är ju en centrifugalkompressor och de börjar ju ladda senare .... Någon som vet om det finns skruvkompressor i sats att köpa eller få monterat ... Och vet någon ifall stylingkompaniet och alutech är seriösa upp till knopparna ... Mvh Niklas | |
|
Det beror väl lite på hur fin din E34 är och om du isåfall hade tänkt behålla den ett tag till. De blir ju en väldigt potent bil efter kompressorn men jag vet inte vad du hade tänkt byta till om du inte köper kompressorn? Svårt att bedöma seriösitet men Alutech tex svarar inte ens på enkla e-post så att köpa något för ~40000:- av en sån firma som är svår att få kontakt med hade jag nog passat på. Bor du nära och kan köra dit och snacka är de kanske en annan sak. Stylingkompaniet vet jag inget om förutom att de brukar va rätt dyra har jag för mig. |
|
|
Jo det känns som att jag endå har lagt ut mycket pengar på den , så då kan jag lägga lite till o få en mer originell bil ... Tanken var annars att byta upp mig till M5 e39 ...mer komfort helt enkelt .. Men det lockar mig lite med 411 hk och 545 nm i en e34 touring ... Som den är nu så har den chip,sportavgas,racekattar ,borttagen fartspärr ... Skruvkompressor hade varit det roligaste , men eftersom vridet redan finns där på låga varv så kan man köra en radial,cenrifugal kompressor med som ESS har ..... En M5 kan ju bli en dyrare affär med om de vill sig illa ... Mvh Niklas |
|
|
Du får aldrig igen pengarna du lagt på din E34 och att byta upp dig till en schysst M5 E39 kommer kosta dig rätt mycket. För 40k till får du en rolig bil. Du kommer hamna på mer än 411hk eftersom du har sportavgas och racekattar. Ditt chip går ju bort så de har du inte mycket för just i denna operationen. |
|
|
Verkar ju dock inte ara överdrivet många som satt kompressor på e34 eller e39 , verkar hur som helst kunna vara en riktigt rolig grej.. Man lever ju bara en gång Mvh Niklas |
|
|
Håller drivlina, bakaxel för dessa extra hästar? Blir ju en riktig dräpare med kompressor men grejerna skall ju helst hålla med. |
|
| ESS har ju rätt hårda krav för sina produkter så de tror jag inte ska vara några problem. Visst sliter de säkert hårdare osv men de får man ju räkna med när man trimmar. | |
|
Drivlinan håller för mer än vad motorn gör. Jag går själv i tankar på att överladda min 540, men jag skulle vilja bygga turbo.. har inte sätt någon 540 med turbo hittills. |
|
|
Känns som att turbo blir mycket svårt men inte omöjligt , häftigt så klart men jag kan bara föreställa mig problemen.... Kompressor är ett vettigare alternativ ... Mvh Niklas |
|
|
Hur långt har din 540 gått? Jag har en 540 E34 och har också funderat på kompressor, det vore ju bra så grymt! Dock har min snart gjort 21000 mil, ess säger att det inte är några problem men själv funderar jag på om det är värt det. |
|
| dessutom funderar jag på om den går att sälja sen till ett vettigt pris, finns det folk som vill köpa en trimmad bil som gått så långt? | |
|
Ta av kompressorn och sälj den lös då, tror du får mer för grejerna då. Om det inte är nån som gillar ditt koncept skarpt och allt funkar klocka. Jag har själv kompressor på min E39 540 nu och jag har bara gott att säga om de. Går bra som fan! :-) |
|
| Ravve, hur gör du vid besiktning? | |
| Ingen aning, inte kommit så långt än. Men det blir väl till att plocka av kompressorn. | |
|
att ta av kompressorn när man ska sälja är ju faktiskt ganska smart! haha ;) och även vid besiktning, vad jag har förstått så ska den gå "bra" utan kompressorn också? :P |
|
| Ja de är ju bara chansa om man är sugen på de. Tar någon timme att demontera så jag tror jag sattsar på de istället. Det stora jobbet är inte kompressormonteringn utan allt runt omkring. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.