|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag funderar på att köpa en begagnad e87 uttagen 2007-10, Facelift. Den är dock ej utrustad med xenonljus. Betyder detta att det inte finns corona ringar i lyktorna? Tack på förhand Olov | |
|
Alldeles riktigt. Corona ringar finns endast på bilar med xenon. Detta gäller även 3 serien (e90) //Lövet |
|
|
Finns på E60 även utan Xenon. |
|
|
Ok, tack då vet jag. Det kändes ju riktigt surt, hade hittat en bil som var perfekt iövrigt. Man måste ju nästan ha corona ringarna. Det gör väldigt storskillnad utseendemässigt. Någon som vet vad det skulle kosta att eftermontera xenonlyktor isåfall, förstår att det kommer vara dyrt men. //Olov |
|
|
Det finns men det är inte godkända av Bilprovningen eftersom dem saknar automatisk avbländning och spolarrengöring. |
|
|
Att köpa och montera originalstrålkastarna med coronaringarna är en affär på 10.000kr+ //Lövet |
|
| Köp inte en bil utan Xenon! | |
|
Jag kommer nog inte göra det heller. Men jag hade hittat en bil som jag skulle fara och kolla på men sen sålde bilförsäljaren den framför näsan på mig. Jag hade sagt att jag skulle komma ner på lördagen, har 70mil till försäljningsstället. Men när jag ringde ner på fredagen för att kolla att allt var OK så fick jag höra av en annan försäljare att han hade sålt bilen för 15min sen och för det andra gått hem tidigt för att inte komma in förens på måndag. Detta trots att jag på onsdagen sagt till honom att jag köpt tågbiljett för att komma ner på lördagen och köpa den om allt var som han sa. Känner mig riktigt missnöjd. Tycker iallafall att han kunde ringt och sagt det till mig! Så nu måste jag leta igen. Söker en 120i facelift M-paket med xenon och klimatauto. Helst vit, annars röd eller blå. Om någon har någon tillsalu kan dom gärna skriva här ifall jag missat den. /Olov |
|
| Köp en diesel! Min t ex.. | |
|
taggas Lärdomen är att bli snabbare. Fysisk närhet är en stor fördel. Du inser förmodligen att en bilförsäljare möter många "ska köpa bilen om x dgr". Det håller inte, såvida man inte är känd av försäljaren. |
|
|
Tyvärr måste en bilförsäljare göra på det sättet om han inte fått handpenning. Att säga nej till en köpare som har pengarna i handen eftersom du "kommer i helgen och köper bilen om allting är som det ska" finns inga bilförsäljare som gör frivilligt. //Lövet |
|
|
turbo4ever Det gick från första kontakt till att jag skulle komma ner på under 1vecka så det är ändå snabbt med tanke på avståndet! Men jag tycker iallafall att han kunde ha ringt och sagt att den var såld. Speciellt när vi hade avtalat tid. Han hade bara farit hem, så hade jag inte ringt och pratat med en annan försäljare hade jag ju stått där på lördag morgon. Man kan ju vara så pass professionell att man åtminstone meddelar det. Att han säljer den förstår jag ju, det är ju hans jobb. Men anledningen att jag blev irriterad var att han inte ens meddelade det. More Har du en länk till annonsen på din bil? |
|
|
Har man en avtalad tid tycker jag att försäljaren ska höra av sig. Helt klart dålig stil. //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.