|
|
|
|---|---|
| Hej inhandlade en billig 540 i våras. lät som kamkedjan va lite slapp så jag bytte kamkedjesträckare, och sen gick den tyst och fint. Men efter ett tag så började alla lampor lysa och de kom ett meddelande på skärmen i stil med "Geibrechprogramme" eller nåt o bilen gick dåligt och växlade inte. Nästa gång jag startade så gick den som vanligt igen. Men det återkom då och då och när min idiotbror låna den så sa han att det lät som nåt gick av och sen la den av. Nu går motorn inte att få runt, låter ett metalliskt kling när man drar på starten o ch försöker man dra runt den vid vevaxeln så är de helt stopp..min fråga är om det är nån idé att försöka laga eller är det skroten direkt? | |
|
Jag skulle tro att det är enklast att köpa en beganad motor och hänga i !! Eller köp min bil? vinkel är livet |
|
|
Du vet hur de säger: skillnaden mellan bilen och flickvännen är att bilen lånar man inte ut ens till sin bäste vän. ;-) Har du möjlighet att låta den stå ifred någonstans så kan du göra en förlustbegränsning; sälj delar från den innan du skrotar den. Jag har hört att kylare, huv, baklucka, dörrar, automatlåda, ac-delar etc. ska vara hyfsat enkelt att få sålt. Jag skulle ha köpt en ny och sålt den gamla i delar. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.