AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.293

Hjälp med telefon e39

li
78
lindbergern
M3 -87 (E30)
M635 -84 (E24)
520D -09 (E61)
Nån som vet om det går att göra så att inte telefonen startar när man startar bilen? Stör mig på den röda lampan som blinkar bara för att ja inte har ett kort i. Kan ju dra ur sladden om ja vill men kanske finns nått annat ?
Prova att stänga av den med telefonens knapp innan du vrider av nyckeln, den bör minnas sista läget (från) vid nästa tillslag osv. Men detta varierar kanske med olika modeller, bäst är att kolla i telefonens instruktionsbok.

FP
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Har bläddrat igenom telefonhandboken jag har hemma, från -95 till en E38, den stämmer överens med min telefon i min E39 -97, bortsett från att någon enstaka knapp inte ser riktigt likadana ut. Det finns i alla fall inget sätt att få den med "manuell" uppstart. Det enda som går att ändra på i på/avstägning är att man kan ställa en timer på hur länge man vill att telefonen ska vara igång efter att man stängt av tändningen. Så du får nog tyvärr dra ut sladden.
Men varför inte bara köpa ett billigt kontantkort och sätta i istället? Du kan ställa om telefonen så du slipper slå PIN-kod varje gång du startar. Stoppa kortet i lådan i bagaget bara, SIM-hållaren framme i telefonen fungerar inte.

------
BMW CS #04839

li
78
lindbergern
M3 -87 (E30)
M635 -84 (E24)
520D -09 (E61)
Jag har kortet framme i telefonen. Det funkar. Går det att ha det på nått annat ställe? vart isf?
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Där ser man. I min fungerade inte kortet fram och jag vet andra på forumet som råkat ut för samma sak, men det finns säkert telefoner där det fungerar fram. Annars skulle inte din fungera.
Det finns en låda till vänster bak i bagaget, uppe mot överdelen. I bakkant på denna finns också en kortläsare.
Vad är det för årsmodell på din E39?

------
BMW CS #04839

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

I nyare E39 med sladdlös lur så finns det bara kortplats där fram. För modellen som har sladd så stämmer Davves beskrivning och det är vanligt att man måste sätta kortet där bak för att få det att funka.

___
//Ulf
li
78
lindbergern
M3 -87 (E30)
M635 -84 (E24)
520D -09 (E61)
Jag har en -99 , Får pröva mig fram å se vad som händer :P
Det du har framme i mittkonsollen är manöverenhet (luren) inkl. hållare med extra kortläsare, samt en del elektronik/interface mot bilens system. Bak i skuffen sitter den verkliga telefonmodulen (från Motorola) som också har den "ordinarie" kortläsaren. Det är inte ovanligt att läsaren framme vid luren är trasig, förmodligen söndertrasade kontaktfjädrar, inte sällan beroende på adapterkort för stort/litet SIM-kort.

FP
ca
206
caddie
523i Touring 1997
För att kortläsaren skall fungera fram måste det sitta ett kort i telefonen bak. När det sitter ett kort i bakre läsaren kan du ha ett kort i främre läsare med ett annat nummer på (abonnemang). Då kan man skifta mellan korten.
När jag köpte kort till vår telefon provade jag kortet i främre läsaren, men det funkade inte, i den bakre gick det bra.

Detta är inget jag provat själv, bara hört av en annan person. Är det någon som har erfarenhet av detta ?

Mvh Peter
Nej, inget som jag hört, stämmer inte. Jag har aldrig haft mer än ett kort (fram), det funkar utmärkt.

FP
al
52
alvolm
528i. -96
Lyfter upp tråden lite, vet någon hur man tar bort pinkoden så att man slipper slå in den varje gång man startar bilen? Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.