AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.601

Monterat Promotech på 525d -06

sk
4
skamas
525D Touring -06
Hej!

Jag har idag monterat en Promotech + box på min 525d -06 och måste säga att den verkar fungera klockrent. Bilen har inte blivit någon raket men uppgivna 225hk och 470Nm kan mycket väl stämma. det blir spännande att se hur förbrukningen påverkas, jag kan tänka mig att den ökar något(tung högerfot)

Jag funderar på att köpa en ny 525xd och då ta den till ESS, finns här någon som har lämnat sin 525d/xd(197hk-varianten) till ESS och hur upplever ni bilen efter besöket hos ESS?

Tacksam för svar

/Magnus
Nikeman har har lämnat in sin 325d Coupe hos ESS.
Snacka med honom vetja..
ro
55
rohm
AUDI S4 -10
Hej Skamas!

Funderar också på ESS, men är osäker om dom kan flasha min nya. Är också ägare till en Promotech box som jag är sugen att plocka in. Den har suttit i en V70 II D5, jävligt jobbig att montera och demontera. Om jag ska skicka i väg boxen för omprogramering så vill jag veta om det är enkelt att montera boxen i bmwn och ta borten om så behövs, utan att man behöver ha en hel service buss med sig. Tacksam om någon snäll själ kan instruera mig och kanske skicka med någon bild över montaget.

Tack på förhand.
Fredrik

sk
4
skamas
525D Touring -06
Hej Fredrik!

Det var plättlätt att montera boxen, det tog ca 5min och det följde med en beskrivning med bilder från Promotech.

/Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.