AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.210

Tok billigt 735-99

In
224
Indigo
Bmw 535ia-96
Såg dennan Anonns i går kväll Länk ringde idag och den skulle tydligen vara full utr förutom el-stolar drag och lite annat smått. någon som har kollat på den? dock har den ju rullat Jäklans långt men jag tycerk den ser ganska okej ut ändå?
Mvh

//stoffe
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ca 3200 mil/år, ganska mycket, men den är ju troligen inte mätarjusterad i alla fall. Det är väl bra att kolla vad som är utbytt redan så att inte en massa saker skall kostas på direkt. Då är priset snabbt dubblerat. Bromsvibrationer tyder väl på, glappa bussningar i framvagn ev. casterstagsbussningar. Lite pengar för att glida runt i lyxpråm i alla fall, men det är väl en vanlig värdeutveckling för biltypen.
In
224
Indigo
Bmw 535ia-96
Jo det är mkt, men den här väll mest gott autobahn förmodar jag då den är importerad, någon som har vart och kollat påden?

//stoffe
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Kan ju vara helt klart värt att kolle på.........Vad det gäller miltal så rullar dom ju dryga 40 lätt i alla fall!

Men det e sasas bilar som säljer den........känns lite sisådär.....halv seriöst!

Men ser ju fin ut!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Aha, det var Sasas. Det finns ju lite läsning om dom i några trådar om du söker.
Hej!

Jag har sett bilen (TYC109) i Göteborgstrakten ett bra tag nu, oftast i höga hastigheter nära Biskopsgården. En fin bil till synes och ett spektakulärt pris.

Tittar man närmare på tjänsten www.bilpriser.se så är priset högst normalt efter miltal, utr etc. Tro det eller ej?!

Förväntar man sig en "gammal" lyxbil i bra bruksskick med lite små fix här och var, så är bilen säkert helrätt för 35.000 kr. I gemene mans ögon ser den fortfarande ut att kosta det tiodubbla.

Hoppas service är regelbundet utförd, samt byte av slitagedelar. Står inget om s-bok?!
Ja, själv skulle jag ALDRIG ta i en bil från Sasa's - inte ens med tång.
Han är ju prototypen för en oseriös vimpelhandlare;
Gör en sökning här på forumet på "sasas" och du har läsning en god stund :-)

/Magnus
Bostongrün: Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
För dom pengarna hade jag varken brytt mig om högt miltal eller att säljaren är den berömda Sasa. Den som kan bilar - åk och titta och provkör, verkar den schysst så köp. Jag tror inte man skall ha höga förväntningar och tro man får en entusiastägd pärla dom pengarna, men i bästa fall är den kanske en hyfsat bruks-E38?

BMW CS #5139
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Håller med om att man inte ska göra affärer med Sassa, man ska då f-n inte gynna en sån skurk ! Han är ökänd som en skojare hehe
In
224
Indigo
Bmw 535ia-96
Tjena tack för alla inlägg, är det någon som skulle kunna göra sig besväret att åka kolla på den åt min, då jag bor i sthlm....
lång resa om det inte skulle bli något.

//stoffe
Hej igen!

Jag bor max 10 min därifrån, så jag kan ju ta en titt under morgondagen om den inte redan är såld.

Något specifikt du vill veta förutom skicket i allmänhet?!

Vår kära E38-guru J.L borde också ta en titt för säkerhets skull.

Philip Sahlsten

BMW CS #1812
In
224
Indigo
Bmw 535ia-96
Sahsten:
Nä det allmäna skicket, rost? ja du kan väll allt man bör kolla? s-bok står det ju inget om, men nån form av historik skulle väll vara intresnat.
Mvh
Christoffer

//stoffe
In
224
Indigo
Bmw 535ia-96
Sahsten:
jag var inne och kolla på www.bilpriser.se och såg att på en frima skulle dom ca 24tkr och privat mellan 15-20tkr

//stoffe
Njae, Bilpriser.se säger väl snarare Handlare 58200 o Privat 45-53000
Rätta mig gärna om jag har fel!

/Magnus
Bostongrün: Länk
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Har kollat bilen.

Buckla/hål högerframskärm, måste bytas.
Lång repa vänster bakskärm
Vänster tröskel skadad i plasten, höger sitter lös
En del stenskott men inte onormalt
Helt matta dimljus, ett sprucket
Troligtvis omlackad, på vänstersidan syns underjobbet igenom lacken
Däcken behöver bytas, risiga fälgar
Alla plastkåpor under motor/låda saknas
Börjar komma rost på höger framdörr, säkerligen på fler ställen
Vibrationer i bromsarna

Inredningen såg bra ut för miltalet.

Tycker inte den är så billig, men visst för den som vill ha en skrytbil som är fin på håll så funkar det nog. Inget jag skulle rekomendera någon att åka från Stockholm för.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Annonsen borta, du köpte den va? ;)

Mvh
In
224
Indigo
Bmw 535ia-96
Hej, okej det lät lite halv risigt, ne det är någon annan stackare som har köpt den isf, efter vad "d.fagersten" sa så lät det inte så intresant längre.

//stoffe
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Haha nej jag köpte den verkligen inte, jag kan ju säga så mycket som att jag och alla kroknäsor som gick där talade inte samma språk! en affär där hade väl inneburit problem.

Hoppas jag inte blir avstängd för "kroknäsor"

Bilen var inget lik men skabbig.

Alltså de bilarna han har där är ju så backade så det skriker om det, helt ofattbart att folk köper av honom.

Kollade på en nyimpad C70 med 10000mil på mätaren, växelspaken var så sliten så siffrorna som står intryckt i skinnet knappt syntes och sömmarna började gå upp. Jag har haft mängder av volvo mellan 15-30.000mil, och varit spekulant på 100tals inte en enda av de bilarna har varit så slitna.

SASSA ÄR OCH FÖRBLIR EN SKURK SÅ GÖR INTE AFFÄR MED HONOM VAD NI ÄN GÖR!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.