AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.448

Köpa kattar

Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Kan man köpa i princip vilken kat som helst? Hittade några på autoexperten i stan, funkar det till min 540? Det är ju universal, hur är passformen?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Det brukar kräves en del "smidesjobb" med kapskiva och svets om man använder universalkattar.
Denna firma har tidigare haft katalysatorer och anpassad rör för byte då en bekant som driver bilverkstad handlat därifrån vid byte på BMW540, men det kräver ändå svetsarbete.
Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Okej. Det var ju inte så smidigt. Ändock bytas måste dom. bilen blir ledsen annars.
ga
201
gagge66
540iA -99
Jag köpte mina här. Modellanpassade. Tror inte det behövdes svetsas något!
Länk

Hälsn T
Sv
782
Svekke
540iM 6vxl -97
Ingen svets behövs på de anpassade kattarna från gagge66's länk.
Egen erfarenhet.

Svekke
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Kattarna på 540 sitter väldigt rakt och fint så att säga, tror dom är 65mm, mkt lätt att såga bort och svetsa dit nya universal.

Billigaste modellanpassde du kommer över är ca 4000kr per sida, kontra 1200kr styck för universal. Jag hade alla gånger köpt katalysatortekniks metaliska sportkattar för 1800kr styck och svetsat dit.
Visa användare
25
Andreas_Teodorsson
Bmw 330i -02 ( E46 )
Jag bytte mina hos Peter på Hydro , Ekhagen i Jönköping

Fick Walker kattar för 1900:- st vilket var oerhört bra pris!

Rekomenderas!
Transocean
Länk förstörde min lambda då jag köpte metalliska kattar från dom och vägrade att ersätta den. Otrevliga var dom också. Vägg i vägg med raka rör i Göteborg, så jämför priserna om du trots allt vill anlita dom.
E3
1.828
E36
USA bilar
Transocean: A-alt och Raka Rör samarbetar, det kan nog vara så att det tom är samma ägare. Vill du köpa kat hos Raka så blir du hänvisad till A-alt..
zi
10
zigzagoon
540i touring -95
Köpte mina nya kattar från A-alt i våras. Passade perfekt men den ena katten gick sönder efter två månader. Nåväl - de bytte in den utan problem och bjöd på frakten oxå. Bilen har gått alldeles utmärkt sen dess.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.