AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.464

trimma en m50b25

tjena, jag funderar på att köpa en bmw 525a -93 nu men jag tycker inte att de 192 orginal hästarna duger så jag undrar om någon har något tips på billigt trim så ja kan plocka ur ca 220hk eller mer på. helst runt en peng på 5000 eller mindre
länka gärna till någon sida där jag kan hitta billiga extraktorrör osv. /MVH Johan
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
frågan är vilken kunskap och tillgång på maskiner du har??? visst det går att fixa lite "bang for the buck" men att "hitta"30hk för 5000kr är svårt!!!

hur som helst här är lite tips!!

1 extraktor =M3 grenrör vilket tror jag ligger ett till salu på autopower här...
2chip = ger lite iaf ligger några till salu här finns blandannat ett för 500kr inklusive frakt
3avgas är det bara att du bygger ett fint själv med typ simons eller dylikt men tänk på motsånd!!!!!

satsa på ett riktigt luftfilter dessutom inget biltema eller micro då dom stryper din motor och är bevisat!!!

det är en bra bit på vägen iaf!!

///HOLSET HX52///
ja har tillgång till det mästa i maskin väg och kunskap det har jag både själv och från proffs så det ska inte vara några problem men som du sa så är det rätt svårt att få 30 extra sug hästar för 5k..

men jag är tacksam för tipsen
/johan
Mi
189
MiliaN
325i -90
amotek.se har billiga extractorgrenrör, tror dock inte du vinner enorma hästar ur dom... och 30hk under 5000kr kan du glömma. jag hade nog börjat med extractor, avgas, luftfilter och ett riktigt sprut.
gu
98
guwib
525iA-94
JAG HAR KN FILTER I ORG BURK,SIMONS EFTER KATT+EXTRAKTOR FRÅN AMOTEK.SE

JAG ÅKER NÄSTAN NÄSTAN HELT JÄMT MOT MIN PAPPAS V70 2,5T 04´ 210HK.

BÅDA AUTOMAT, VI TESTADE FLERA GÅNGER FRÅN CA 120-130 TOM 230KM/H

MIN HAR DOCK HÖGRE TOPPFART ÄN V70´N.
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
VARFÖR SKRIKER DU? :-)
gu
98
guwib
525iA-94
FÖR DU LYSSNAR JU INTE..

nej sanningen är att capslock är spärrat på jobbet..(hemma nu)

who´s the man?
Om du har tillgång till "proffs", så kanske de kan hjälpa dig med att porta och plana toppen och vässa kammaxlarna?
Sedan ett extraktorgrenrör, öppna andningsvägar och en mappning på det borde ge runt 30 hk ??

Mvh
/T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.