|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Är det någon ide att slänga på ett Eisenmann eller Ferrita system på en BMW Diesel? Min 325d längtar efter 4 utblås i bakspoilern och därför lurar jag på ett sportavgassystem. Kommer jag att få några oljud? Någon här som hört/testat/provkört en Modern dieselbil med sportavgassystem? Någon som har nått emot Ferrita? Eller ska man satsa på Eisenmann? Någon som haft bekymmer med Eisenmann? Var ska man köpa Eisenmann i Sverige som dessutom kan montera? Tacksam för svar på mina frågor tack :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson | |
|
Undrar hur det går med rengöringen av partikelfiltret? Mäts tryckfallet över filtret blir det väl fel värden med ett öppnare system. |
|
|
Ska du satsa på Eisenmann kan du höra med Xerius Racing, dom är hemma på det området! Kan hjälpa med montering oxå tror jag. //Markku |
|
|
En kompis har en Audi A4 B6 2,5 TDI med sportavgas och den låter riktigt gött :) |
|
|
Ja men den A4an har tyvärr ingen CommonRail insprutning eller Partikelfilter... :/ Xerius Racing kan ta hem ett system - men dom gör INGA installationer av avgassystem längre. Knepigt. Känns inte speciellt "seriös racing" med det. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
hp28z: Mottrycket som styr mäts enbart före DPF, och processen börjar när mottrycket är uppe i 750mbar absoluttryck! Diesel-räsern /Rickard |
|
| Jag har en eisenmanndämpare på min E90 320d, helt ok ljud när motorn är varm, men den största skillnaden är kosmetisk. Iom att du har en "sexa" i din bil så får du nog ett trevligt ljud med en mer öppen dämpare, lycka till! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.