AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.357

Ferrita/Eisenmann på BMW DIESEL ?

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Tjenare. Är det någon ide att slänga på ett Eisenmann eller Ferrita system på en BMW Diesel? Min 325d längtar efter 4 utblås i bakspoilern och därför lurar jag på ett sportavgassystem.

Kommer jag att få några oljud?
Någon här som hört/testat/provkört en Modern dieselbil med sportavgassystem?

Någon som har nått emot Ferrita? Eller ska man satsa på Eisenmann? Någon som haft bekymmer med Eisenmann? Var ska man köpa Eisenmann i Sverige som dessutom kan montera?

Tacksam för svar på mina frågor tack :)

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
Undrar hur det går med rengöringen av partikelfiltret?
Mäts tryckfallet över filtret blir det väl fel värden med ett öppnare system.

Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Ska du satsa på Eisenmann kan du höra med Xerius Racing, dom är hemma på det området! Kan hjälpa med montering oxå tror jag.

//Markku
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
En kompis har en Audi A4 B6 2,5 TDI med sportavgas och den låter riktigt gött :)

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Ja men den A4an har tyvärr ingen CommonRail insprutning eller Partikelfilter... :/

Xerius Racing kan ta hem ett system - men dom gör INGA installationer av avgassystem längre. Knepigt. Känns inte speciellt "seriös racing" med det.

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
hp28z: Mottrycket som styr mäts enbart före DPF, och processen börjar när mottrycket är uppe i 750mbar absoluttryck!

Diesel-räsern
/Rickard
mo
72
montegoblå
E90 320D -07
Jag har en eisenmanndämpare på min E90 320d, helt ok ljud när motorn är varm, men den största skillnaden är kosmetisk. Iom att du har en "sexa" i din bil så får du nog ett trevligt ljud med en mer öppen dämpare, lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.