AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
13.055

Komfortstol vs Sportstol E60

Sida 2 av 2
Komfortstolar med tjock plysch skulle jag välja om det fanns.
Visa användare
203
HIO
540i G30
520dAT LCI-14 inbytt
Z4 3,0i Roadster-05
BMWCS
Eller alcantara och tyg som i M pkt

/// Mårten
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Trådlyft!
Det rör sig om F10/11 Komfortstolar vs Sport

Jag har haft 60 med sportstolar som jag satt som en kung i sendan bytte jag till 60 535d med komfortstolar men blev aldirg kompis med stolanra och trodde hela tiden det är jag som inte har lät mig stolen.. Men har jag gjort samma resa med F10 och har samma problem JAG SITTER INTE BRA. upplever att sittdynan är trängre på komfortstolen elle rinbillar jag mig det?
jag är 186cm 95 kg..

Jag har inte lyckast att hitta rätt sitt ställning ännu.. Någon som känner igen sig i detta?
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Nja. Problemet med komfkrtstolar är nog att de är möjliga att justera i så många leder så att man kollrar bort sig till slut och får börja om. Det tog mig faktiskt flera månader att få perfekt sittställning...kör man långt får man ju justera lite under resans gång hit och dit.

MEN: Är dynan för trång har man ju inte något val eftersom dynans bredd är omöjlig att justera :-(

Jag har tur och sittgropen passar mig perfekt.

Annars är det som vanligt: Rätt höjd med blicken mitt i vindrutan, rätt avstånd till pedaler och stödplatta, ryggslutet kloss an nedre delen av ryggstödet (då kan man skippa svankstödet), upprätt rygg så att man når ratten som ska vara ganska nära kroppen.

/M

Mina bilar: Länk
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej igen och tack för svaret.Jag hitta mitt lilla problem på just min stol det kommer att sluta med att jag köper en ny stol.
Att sitt dynan är trång det tycker jag fortfarande men upptäckte nyss efter att ha åkt led två f10or med komfortstolar att min stol är för hård jämfört med andra eller min passagerare stol. Alltså lårstödet på sittdynan mot förar dörren skymmer där är i te lika mjuk som andra sidan eller andra bilar jag har åkt i. Den är mjukare mot ryggstödet men hårdare framåt vilket gör så att det känns som att något tar i lårsidan och gnager i min lilla hjärnvärksamhet.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Ursäkta skriver från mobilen och bokstäver och meningar blir lite konstigt
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Idag plockade jag bort skinnet/klädseln på sidostödet det är ju skum i min värld är det ett dåligt ex då den inte är jämn hård eller mjuk. Någon som vet om man på något sätt kan göra den mjukare? Tyvärr så går det inte att bara byta den då det är en hel bit ihop med sitt dynan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.