|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Söker små korta ändrör som passar på ett 63mm avgasystem. Förr fanns alltid sånt att köpa på biltema exvis men har utgått ur sortimentet endast för pytteavgasystem, eller de som passar är alldeles för långa ca 20-30cm totalt.. jag söker ett utblås som är totalt ca 10cm långt och har innerdimensionen minst 63 mm, gärna sånt som monteras men 3 små skruv så det kläms på avgasröret :) Någon som har några tips? Ska helst vara runt.. |
|
BMW-original. Klockren passform och billigare än Biltema! ///Micke Min cabrio Länk |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Bmw original, finns de kromade? och med sån smidig montering? Tänkte testa att ha dem på min E38 på original systemet så bara en liten fjuttig bit tittade ut så man kan ana att det sitter dubbla pipor såg en som hade det och det var ganska snyggt, vet ej om de var på originalsystem men det såg bra ut iaf :) |
|
Dem är kromade och tar max två minuter att montera. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Bra idé Fagersten! Jag köpte till min E46 på BMW, bara att kränga på och dra åt en skruv. Ska f-n göra samma på E38an. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
hittade inga till E38, men de till E46 har 60mm så de bör ju passa kolla bild 1 i Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Jag mätte mitt system utblåsen har 63mm diameter (utvändigt) så ändröret måsta ju ha minst 63mm innerdimension. Så de från E46 lär väl inte ens gå att tvinga på hehe Någon som har en bild på en E38 där de syns lite lätt, originalsystem med ändrör alltså :) Men det måste väl finnas eftermarknadsprodukter, för bara några år sedan kryllade det ju av såna små korta såkallade avgasrörsförlängare. Alllt som säljs idag är antingen för "sugrörssystem" eller på tok för långa och skulle inte heller fungera att kapa :( |
|
kolla sid 65 Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.