|
|
|
|---|---|
|
Idag såldes min snygga 318d-06, efter den absolut mest långdragna försäljning jag någonsin varut med om, den 20 maj lade jag ut annonsen första gången!! Vilken skillnad mot försäljningen av min 116i-06 för ett år sen, den försvann på 3 dagar utan en krona i prut och flera spekulanter stod på kö. På 318d fick jag gå ner ganska mkt jämfört med vad jag från början hade tänkt mig, men slutpriset blev nog ändå skapligt efter rådande minst sagt skakiga omständigheter på bilmarknaden. Ngn som vill ge sig på en gissning vad slutpriset blev? 318d-06, sv-såld, 5000 mil, advantagepkt, larm etc. men tyvärr manuell Ac och ingen farthållare. Mycket fin och välskött, fullservad, fina vinterhjul, sommarhjul 17" dubbeleker 194 mm. BMW CS #5139 | |
| Konstigt att det var trögt, trodde BMW dieslarna var högvilt nu. KJag säger 190.000 kr. | |
| 179? | |
|
155KSEK? |
|
| Vill minnas att du hade den ute för 185? Jag säger 165. | |
|
~170' //Lövet |
|
|
Grattis till försäljningen! Gissar på mellan 165-170kkr, så 169kkr! Tyvärr tror jag det svala intresset beror på kombinationen sedan och avsaknad av sportstolar. Intresset för 4-D svalnar rätt snabbt i takt med att coupe och kombimodellerna dyker upp. Åtminstone är det så i Sverige där sedaner aldrig varit särskilt populära jämfört med kombi. En kollega till mig fick ut 185kkr för sin tidiga 320i -06 förra sommaren som endast hade komfortpaketet, sparkling grey metallic och delskinn och rullat 4000mil. Det gick rätt trögt att bli av med den också, har för mig det tog 2-3 månader. |
|
|
HFR var närmast, 177.000 släppte jag den för, 184.000 begärde jag i annonsen. Tror som sagt man får vara nöjd efter rådande omständigheter, men värdetappet på det dryga året jag ägde den blev större än vad jag kalkylerat med, men det beror nog mer på omständigheterna med de ekonomiska läget, årstid mm. än själva bilen. Bilpriser.se gav 180-192.000 och jag hade 180 som smärtgräns men fick alltså backa några tusen till. BMW bjöd mig 175.000 i inbyte mot 520d jag köpte i maj och med facit i hand skulle man ju ha tagit de, men det kändes alltför lågt då, då var jag säker på att relativt lätt få 180-190.000 men de visade sig vara helt omöjligt. BMW CS #5139 |
|
|
Kombinationen 318d med gamla motorn (låga effekten & höga skatten) avsaknaden av farthållare och sedan gjorde nog sitt till att den var lite seg att bli av med. Skönt i alla fall att du lyckades till slut. //Lövet |
|
|
Tycker att du fick bra betalt! Jag var helgalet ute. Tänkte att en BMW från 06 utan farthållare måste vara mycket svårsåld. Hursomhelst, grattis till försäljningen! |
|
|
Grattis till försäljningen! Äntligen har du EN fin E60 att fokusera på. Hoppas du inte lämnat E38-banan för alltid. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.