|
|
|
|---|---|
|
Vill bara utfärda en liten varning för företaget i fråga. Har handlat hos företaget utan problem i några år, samma gäller stora delar av min bekantskapskrets och det har fungerat ganska bra. Anledning: En bekant till mig skulle skifta hjul på sin bil och kränga över däcken på de nya fälgarna. Han körde ner till företaget på avtalat tid fick hjulen och däcken skiftade. Allt var frid och fröjd tills han skulle köra hem, han uppmärksammade att ratten var lite sne och att bilen drog lite åt höger. Efter att han kontaktat A-däck och fälg samma dag så fick han till svar att det var däcken och fälgarnas "fel" vilket för någon som vet det minsta om hur en bil fungerar är befängt i sammanhanget. A-däck rekomenderade att bilen skulle tas in på en hjulinställning och rekomenderade ett företag i Halmstad. Sagt och gjort tid beställdes dagen efter. Väl på plats när bilen lyfts upp så säger hjulinställnings snubben att han ser vad som orsakat felet. Det har lyfts i infästningarna nedre bakre bärarmen /casterstagsinfästningen för framhjulen. Man ser klart och tydlingt att fästet är lite krökt och att det är helt rengnuggat där det lyfts. Hjulinställningskillen sa att en hjulinställning skulle avhjälpa felet med att bilen drar och att ratten är sne, men att det inte var en idel lösning. Eftersom min bekant inte ville bråka så kunde han mycket väl tänka sig en sådan lösning. Min bekant ägaren till bilen ringer då direkt till A-däck och påtalar problemet lungt och sansat. Ägaren till bilen undrar hur de skall gå vidare och om A-däck och fälg står för en ev hjulinställning för att åtgärda felet. (A-däck rekomenderade hjulinställaren). Han blir då utskälld och misstrodd av vad vi tror är ägaren till A-däck . I tron om att det kanske är ngt missförstånd så koms det överens om att vi åker bort till A- däck så de får titta efter själva. På plats så är personen i fråga lika otrevlig vilket är mkt förbryllande då vi inte på ngt sätt gjort ngt för att reta upp personen i fråga. Bilen lyfts upp på samma lyft som tidigare, lyftens balkar hamnar ännu en gång på samma infästningar. Då trodde vi ju att saken var klar och att det inte var mer med det. MEN SÅ FEL VI HADE! Gubben börjar då att påtala att det inte alls är möjligt att de böjt infästningarna, och börjar peta med en skuvmejsel mellan lyft och infästning. Han böjar prata allt snabbare och snabbare, kontentan är att han slår ifrån sig ansvaret och ber oss dra. Vi står som frågetecken. Ber honom titta på det hela. En anställd beordras att ta ner bilen och vi blir ombedda att dra igen och att han inte vill se oss igen. När bilen tas ner så mosas bilens sidokjols infästningar, vilket ägaren till företaget galant sa att han tar ansvar för?!?! Hela sitioationen är så otoroligt tragikomisk att vi inte ens har i tankarna att vara agressiva mot personen i fråga. (kanske hade hjälpt) Vi blir stax innan vi får ut bilen ur lokalen mer eller mindre beskyllda för att försöka lura A-däck. Vi är helt paff båda två, vi säger mer eller i mun på varandra att han måste skämta och att vi inte alls förstår hans beteende. Vi blir kallade idioter, att vi inte har ngt mellan öronen osv osv av den arga lilla mannen. Innan vi går så tackar vi för oss och säger än en gång att vi inte alls förstår hans handlande och att vi varit kunder hos honom tidigare utan problem. Vad har hänt? Samt att vi också arbetar i ett företag med mycket kundkontakt och förstår att det ibland kan vara svårt och att vi absolut inte förstår varför han beter sig som han gör. Vi blir ombedda att aldrig komma tillbaka och tillsagda att det finns andra däckföretag i stan som säkert vill ha oss som kunder?!?! Vi sitter i bilen som två frågetecken, (ungefär som hans anställd/son som varit med hela tiden) Vi skrattar åt det hela växelvis men samtidigt inser vi hur fel det hela är. Ja det var min lilla skildring av en mkt intressant händelse. Det jag inte förstår är hur en en företagare eller människa för den delen har råd att bete sig så mot sina kunder och medmänniskor. Skall tilläggas att det var säkert fem kunder i väntrummet som mer eller mindre såg det hela och säkert några i hallen också. Summa sumarum Varning för A-däck och fälg i Åled. De verkar inte vilja göra rätt för sig när de stöter på problem. Hur är det med verkligt allvarliga saker om de uppför sig såhär när det gäller bagateller. Att ta på sig ansvaret för ngt de gjort hade inte kostat många hundralappar i det här fallet. Efter lite sökande på nätet hittade jag: Länk VARNING VARNING! -Phil | |
|
Bra att sånt här kommer fram så man vet vilka företag man INTE skall besöka |
|
|
Hehe ja man har ju hört en del om dom. Bor i Hyltebruk så de är ju typ 3,5 mil dit.. Men inte kunde jag tro att de va så illa... Va de förresten inte nån som snott deras vakthund haha:)? |
|
|
He he vet faktiskt inte så mkt om dem annars. Har ingen extra hund heller vad jag vet. Har köpt lite däck varit kund i några år helt friktionsfritt. Har i och för sig nog haft turen att handla av den yngre killen som altid varit mkt trevlig. Nu när vi råkade ut för detta så har vi fått höra den ena rövarhistorien efter den andra. Tror gubben kanske är sockersjuk, de brukar bete sig ungefär som han gjorde. Är han inte det så är det ju ngt annat fel på honom. Någon på bygget kör i alla fall e38, känns lite fel om det är han. Sådana människor borde förpassas till att enbart få straffköra suzuki alto och daewo matiz resten av livet. -Phil |
|
|
Ja nåt fel har han ju onekligen! |
|
| Jag var faktiskt provanställd där i några veckor. Kan bara hålla med om att något inte är vad det borde hos den mannen. Han var rent obehaglig. Hans son var nog betydligt bättre. Det är även han som hade bmw'n. Men den har han nog sålt för länge sen nu. | |
|
Jag kan bara säga att de är helt sjuka. Det var mina fälgar de förstörde (länken i varningen). Tyvärr kunde jag inte bevisa när fälgarna skavts och därigenom förlorade jag rättegången. Men det tar inte slut där. När jag var och handlade i åledshallen och den "sockersjuke" kom in, så gick han genast till attack och började hota mig. Detta hände 2 månader efter jag förlorat rättegången. Han är inte frisk. |
|
|
Se även denna länken: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.