|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar om ngn känner till om det finns en bra, kunnig BMW-verkstad för service och reparation i Solna/Sundbyberg-trakten? ...Ny-inflyttad... =) | |
|
Hej, Du kan höra av dig till Bromma Bil & Motor (Länk som tidigare varit auktoriserad BMW verkstad. De är det närmaste du kan komma en auktoriserad verkstad, fast med ett mycket bättre rykte och service. De ligger bra till för en Solna/Sundbybergare. /foo |
|
|
Förutom Bromma Bil & Motor= I Solna ligger BMW Group, men de är ju kanske inte bäst... (Diplomatisk) Ha en fin...i Sundbyberg, här är det ju alltid fint. T |
|
|
Bromma Bil & Motor är betydligt bättre på äldre BMW än dom i Solna. Men dom i Solna är nog bättre på dom nyare modellerna. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
|
BMW Solna. HAHAHAHA!!! Skojade bara. Åk inte dit. Ny eller gammal modell. Lekstuga för okunniga mekaniker som gärna byter allt i närheten av delen det är fel på. De ville byta båda mina fjäderben(3400:- styck) men kunde inte förklara vad som var fel med dem. När de bestämmde sig för att forska lite till så visade det sig helt oväntat vara ett stag till krängningshämmaren a 200 riksdaler som gav upphov till ett kluckande ljud. Ni som ändå lämnar in bilen där be dem förklara vad felet är och inte bara rabbla upp namnet på alla delar som måste bytas. Kan sänka räkningen med cirka 95%. |
|
|
Vet inte hur verkstaden på BMW i solna är men är väldans trött på reservdelar där, har varit där ca 12-14 ggr och fått det jag skall ha 2 ggr. De andra gångerna har det varit fel eller så har dom sagt i telefon att grejerna har kommit och man har gasat ut och då visar det sig att alla grejer inte alls har kommit. Funderar på att göra ett inlägg om alla gånger jag varit där. Men det vet jag inte om servern pallar. /Bimmerman Länk |
|
|
Jag kan också rekomendera Bromma Bil! Köpte min bil utav skade killen (Stefan) på baksidan av huset. Tydligen så har BB&M servat bilen hela tiden, och den är minst sagt grym! Gjorde en service på den idag och blir lika glad varje gång jag öppnar huven!!! Lycka till! Danne C-YA, wouldn't wanna B-YA! |
|
|
Dom på reservdelar är helt värdelösa och det tar en sån jäkla tid också. Den enda som är bra och har intresset kvar vid reservdelar är Uffe. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
mag |
är det norrlänningen ? (eller värmlänning var det nog) Tycker i och för sig båda som brukar stå där är trevlia, kan ta lite tid bara. //Magnus |
|
Visst, norrlänningen är schysst men det hade ju varit bra om dom kunde sin sak. Hittar de inte det i datan så finns det inte, även fast man har med sig gammla delen i handen. Likadant var det när jag skulle beställa en list som finns i USA så sa ena killen att det finns inte och går inte att få fram, ja men det måste väl gå att beställa från USA då sa jag, men icke. Det finns inte i min dator så det finns inte. Bytte då gubbe att prata med och medans jag stod där så gick en med chefsposition förbi, då frågade killen om det gick att få fram USA prylar. Javisst sa han det är bara att använda amerkanska ETK:n. Och vips så gick det att beställa. Hade jag inte varit tjatig där så hade jag inte fått min list och dom hade sålt en grej mindre. /Bimmerman Länk |
|
| kan bara hålla med. Bmw Solna verkstan måste vara Sveriges sämsta. | |
|
Uffe jobbar i butiken på baksidan men det är endast för bilverkstäder. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.