|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har kört med en Z3 coupe på vintern? Många pratar om att rostskyddet är dåligt på Z3 men är det verkligen så att BMW har gjort en coupe bil utan rostskydd eller det bara så att den allmäna meningen är att man inte skall köra sin Z3 på vintern? | |
|
Z3 var nog aldrig riktigt tänkt som en vinterbil som ska tåla svensk vinter från början. Som sagt, det är inte galvad plåt på bilen så den är inte lika motståndskraftig som galvade bilar. Bortser man från själva ytterplåten så är den välgjord med tjock massa runt bärande stommen, golv osv så där skiljer det ingenting mot andra bilar. Jag inspekterade min coupe ganska noga när jag köpte den, tog bort alla innerskärmar och tittade. Det ser bara ut som ren plåt med lite grundfärgssprut på. Där gick jag på med hagmans carosol bara för att (jag kör inte min vintertid). Trösklarna är en väldigt utsatt del, det är en del grus som smiter förbi innerskärmarna som lägger sig där. Jag vet att det finns folk som använder z3c på vintern eftersom några kom med vinterdäck när jag letade objekt, sedan fick jag bilder på underredet på en som var vinterkörd och det var då jag bestämde mig för att bara köra sommartid. Hade som du först tänkt använda den året om. Om jag nu inte var så rädd om bilens skick och för rostangrepp skulle jag definitivt köra den på vintern, den har ju en effektiv antisladd och den är väldigt fötroendeingivande när det går brett med antisladd av. Tycker feedbacken från bilen är suverän med den känsliga styrningen och att man sitter så långt bak gör att man känner precis vad bakhjulen har för sig. Nu har jag löst mitt dilemma med en redan rostig, billig 320i som jag sladdar runt med på vintern medan z3:an myser i ett garage. |
|
| Det beror väl lite på var i landet man bor också... Själv bor jag i Malmö och är väldigt inne på att skaffa mig en Z3 Coupé som jag även tänkt köra på vintern. Då det är snö i max en vecka per år här så tror jag inte det kan bli några problem bara man sköter bilen ordentligt med tvätt osv? | |
| Jag bor i Västerås, så det är lite mera snö här även fast det har blivit mindre med åren. | |
| olebole: Min är till salu och jag bor i Malmö =) | |
| CompactK: Jo jag har faktiskt kikat på din blocket-annons både en och två ggr... Kanske borde komma och titta på den på riktigt också? | |
|
Du är så välkommen så...säg bara till så kan vi bestämma tid. =) Mvh Kristoffer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.