|
|
|
|---|---|
|
jag har precis köpt min första E30. har länge varit sugen (har kört E34 förut från 525 till 540 manuell) det blev en 325 touring -89. men jag har några frågor.. ekonomi mätaren funkar inte, tankmätaren funkar inte den står på ca 50 liter hela tiden, har nån någon teori på dessa saker? och jag tycker den varvar förskräckligt mycket. ska det vara så?? :) Tacksam för svar Mvh peter hellre GasHäng än RattGlapp. | |
| Byt SI-batterierna. | |
|
oj vågar man fråga var SI-batterierna är?? hellre GasHäng än RattGlapp. |
|
|
SI är serviceintervallindikatorn. På E30 sitter det NiCd-celler som håller spänningen till denna, och när de batterierna 'dör' kan hela instrumentgruppen få spel. Läs tips här > Länk |
|
| *Kan även vara kretskortet som gett upp... Men testa byta batterierna först. | |
|
men så typiskt.. jag var på molin bil här i sundsvall som säljer bmw idag och självklart har dom baterierna gått ur sortimentet, måste köpa hela kontaktplattan för 2000. är det nån som vet vad det är för spänning i dom som sitter där om man kan löda dit något liknande? Mvh Peter hellre GasHäng än RattGlapp. |
|
|
Jag lödde dit två kablar och en batterihållare som jag satte utanför instrumentet. På så vis kan jag ladda eller byta batterierna utan att behöva plocka ur instrumentet. ///BMW - Was sonst! |
|
|
vad använde du för baterier?? hellre GasHäng än RattGlapp. |
|
|
Tog vanliga uppladdningsbara, 1,2V tror jag de var på. ///BMW - Was sonst! |
|
|
sånna batterier finns att köpa i sundsvall... stället bredvid motornord ska det finnas på har jag fö mej=) Widell |
|
|
smileface: Finns olika batterier på olika årsmodeller. Se till att byt till just dom du ska ha. Batterierna du behöver hittar du hos elektronikföretag ex www.elfa.se . Funkar inte batteribytet får du leta efter ett begagnat instrumenthus eller kasta upp 2000 hos BMW. Lycka till! MVH Max |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.