AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.436

Hur kommer man åt högtalarna bak i E46 touring?

STi
Som rubriken lyder. Hur kommer man åt högtalarna i bageutrymmet på en E46 touring med H/K? gärna någon kort beskrivning :)

Vill få fram signal till min Hög-Lågnivå omvandlare, måste vara en av de bättre/smidigaste platserna att få ut de på lr?

MvH Jimmie
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
det går att komma åt kabeln genom att ta bort sidoluckan ovanför batteriet och pilla in handen bakom elementet, kabeln blir lite kort inpå högtalaren men det går med lite vilja.
STi
Räcker det med att ha signal från ena sidan om jag ska driva en bas?
Hur får man annars bort panelerna som högtalarna sitter i?

na
630
navi
BMW325xi -06
Det är bökigt, finns det inget tips om det här på Forumet?
Har för mig att man får ta loss överdelen uppe vid rutan först och sedan fortsätta med den nedre delen. Baksättet måste nog vara framfällt också.
Jag har tyvärr glömt hur jag gjorde, men det tog tid och var som sagt ganska bökigt att få loss panelerna.
STi
Det vore fint om det fanns mektips eller liknande för att komma åt dessa.

"navi" Har du satt in steg i bilen? Har du några bilder på hur det blev?
Hur har du löst allt, remote och liknande?

na
630
navi
BMW325xi -06
Nej, jag har inte satt i steg, jag hade loss sidorna bak för att byta Bluetoothmodulen samt byta en kabel, som det var glapp i, till ena högtalaren.

Skulle gärna uppgradera stereon däremot, håller med dem som tycker originalljudet är kasst.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
inte alls bökigt.

jag menar den enkelt löstagbara bakre panelen längst bak på högersidan.
den sitter tom med en knapp.

räcker med att använda en kanals högnivå, bara att dubblera sgnalen då bas oftast är inspelad i mono ändå.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
man kan även pilla bort högtalargallret för att komma åt sladden.
STi
Är intresserad av hur man får bort panelen som högtalaren sitter i.
Någon som vet vad det är för storlek på dessa och om man kan byta ut dom mot något vassare?
Det som sitter nu är ju H/K...

"HFR" hur får du bort gallret, det ser ut till att sitta från baksidan efter en snabb titt.
Vet att på sedan/coupe så sitter de bara med "clips" och de är enkla att få bort, men dessa ser inte likadana ut.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
beror på syftet men ingen större mening med att byta dessa om syftet är att få bättre botten i ljudet, de sitter i en väldigt ofördelaktig miljö akustiskt sett.

bättre med en liten sub.

i std och hifi är elementen är 160mm i diam, precis som elementen i framdörrarna. har inte koll på hur H/K ter sig i E46 touring, på limo och coupe används någon slags mindre baslåda i hatthyllan.

gallret sitter med "flikar" precis som på sedan/coupe, pillas bort försiktigt med tex en plattmejsel. kan även tryckas ut bakifrån när du har tagit bort den löstagbara sidoluckan längst akteröver.
bm
6
bmwfahrer525
320 touring -02
Lånar denna tråden lite pga likheter med eget problem.
Jag ska göra ungf samma sak dvs koppla in en extern aktiv sub på högnivå delen.
Bra att det gick att dubblera signalen,men jag har en fråga till.
Hur är det smartaste och enklaste sättet att lösa det här med remoten till den aktiva suben?
Plus och minus finns ju redan i ciggutaget i bagagen,men remote är ju en annan sak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.