|
|
|
|---|---|
|
Har lite småfel som jag tänkte jag skulle försöka åtgärda. Hade hoppats på lite tips här på forumet Vänster bakdörr går inte att öppna varken inifrån eller utifrån, knappen är nedtryck och går inte äns att dra upp. Låser man bilen på förarsidan så låser den upp av sig själv direkt, detta händer dock inte om man låser på passagerarsidan. Häromdagen så slocknade och tändes instrumentpanelen ca 5 gånger innan den gick tillbaka till normalt igen. Har hänt nån gång tidigare. Kör man i ca 90+ så vibrerar det rätt bra i ratten, bromsar man så vibrerar ratten nåt så fruktansvärt att det känns som armarna ska gå av. Även när man sakta rullar fram mot tex ett rödljus och har foten på bromsen så pumpar bilen liksom framåt. Skeva bromsskivor, oblans i framdäcken, styrstag, styrarmsbussning? Tempmätaren ligger ca 2mm ovanför mitten när motorn har nåt arbetstemp, den går aldrig över det men den vägrar ställa sig i mitten. Tack på förhand | |
|
Angående tempen skulle ja gissa på termostaten, ja köpte min på mekonomen och dem garanterade mig att ja skulle ha 92c. Efter montering så hjöjdes min temp till precis över strecket, så byt till en på 88c om du vill ha mätaren korrekt. Dock om du inte har problem med kylningen till bilen skulle ja låta den sitta kvar. |
|
| min temp 2mm över oxå | |
| Tack för tipset, Minns att jag tog en på Biltema och bara slängde i men jag låter nog den sitta i. | |
|
Om obalansen läs denna tråd, samt sökning vibrationer AND 90 ger mycket läsning: Länk Problemet med låsa upp kan vara något gammalt larm som sitter i bilen, hade liknande konstiga problem men dem försvann när jag monterade bort orginallarmet till bilen (boxen satt under baksätet med en stor bunt sladdar). |
|
|
vibrationerna beror ganska säkert på bussningarna till casterstagen. Bilarna brukar bli riktigt otäcka när dom är dåliga. Vad gäller problemet med att låsa så beror det nog på den dörren som inte går att öppna. Fungerar ej centrallåset på alla dörrar så låser bilen upp igen så att man ska uppmärksamma att någon dörr inte låst sig. Instrumentbelysningen kan bero på kabelstammen i bakluckan, Hade en instrument belysning på en bil som bara slocknade helt plötsligt och då fick man stänga av lyset och sedan slå på det igen så fungerade det.. Detta fel försvann efter byta av kablar i bakluckan. |
|
| Bytte bromsskivor och hjälpstyrarmsbussning i helgen. Den bromsar skitfint nu och inga skakning eller vibrationer i ratten när man bromsar. Dock är det fortfarande vibrationer i ratten i farten runt 90 fortfarande. Dom övergår dock inte i ratten när man bromsar längre iaf. | |
| Hall112. Vart sitter kabelstammen i baklucka? Under inredningen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.