|
|
|
|---|---|
|
tjena! okej vi går rakt på sak, jag köpte mig en e30 med en m50 spis monterad häromdagen men så klart så är de problem med den de är ju en bil. problemet: vid snabbt gaspådrag så kan den liksom "dö" av för en 0.1 sekund för att sedan komma igen, men de jobbigaste är när man tex drar ur 2an och kommer till varvstoppet och ska försöka sig på en ganska snabb växling så säger bilen MÖÖÖ i en halv sekund sen kommer den igen, och jag tycker i allmänhet att den är ganska slö för att endå va en m50 händer int så satans mycket vid gaspådrag hela tiden, men ibland händer de ganska mycket så problemet är alltså nånting som verkar komma och gå, jag känner killen jag köpte den av och den har hållit på länge så och han sa att alla han har frågat så har dom sagt att de är soppapumpen och de kan va ganska troligt eftersom de är en 316 kaross så kan de i värsta fall vara en 316 pump i, men han sa att det är en 320 pump i så de kan de också vara men nu till frågan kan detta vara problemet, för liten pump helt enkelt orkar int ge flöde så de räcker?, eller är de vanoshelvete som fittas? kan en vanos vara slut fast den int skramlar och knackar? gjorde ett litet test idag har en gammal e30 325a med orginal maskin i och durka i 2an och jag blev faktiskt förvånad hur satans bra den gick sen gjorde jag samma sak med m50in och det va int mycket slöare men slöare va de så uppenbarligen är nånting fel med m50 spisen, snälla hjälp mig detta är det enda jag funderar på dag ut och dag in jag har ångest och förtvivlan och vet int vad jag ska göra. // Pottan | |
|
Som du har beskrivit det så fint, med att det låter "mööö" i en halv sek innan det börjar dra igen, så skulle jag också sätta min peng på soppapumpen. Då det brukar låta så när spjällhuset står på vid gavel fast den inte får någon soppa/inte tänder. Mvh T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.