|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Oj, Tomelilla, haha! Blir en trevlig tur hem genom vintersverige med en riktig sportbil iaf! =) |
|
|
Hrmpf....Jo, kollade med grabben just :) Han surrade om "babyblå" och avfärdade tipset....Han tyckte m.a.o. att bilen var/är för "ful"... Men öhh..neej då, inte alls ful bara lite ovanligare försökte jag med... Nix, blev svaret. Jaja....Inte lätt det här med att försöka "hjälpa till" :) Mvh Janne. |
|
|
här har jag personligen en 924 till salu priset är fullt diskutabelt Länk |
|
|
beatnik: Ja...hmm...haft en liten diskussion om din bil också med sonen, och det är cirkus samma svar till dig som jag skrev i mitt senaste inlägg. Ta bort "babyblå" och ersätt det med lämpligt uttryck för din lack bara :) Känsligt det här med lacken tydligen... Mvh Janne. |
|
| Här är en ICKE babyblå. Till och med targa! Priset är väl inte så mycket att klaga över heller.. Länk | |
|
Japp...den där bilen pratar sonen varmt om hela tiden nu... Han vill åka och hämta den idag...typ. Lite störande faktiskt :) Har inte möjlighet att åka just nu iaf...Men visst, ett klart intressant alternativ är det. Har dock inte kontaktat ägaren så jag vet inte mer än vad som står i annonsen osv.. Mvh Janne. |
|
|
Bilen som Sten-Göran länkade till är tydligen såld redan(iaf är annonsen borta)...och det blev inte till min grabb iaf... Jaja...Våren är snart här och det lär dyka upp fler möjligheter. Mvh Janne. |
|
|
Hmmm..... Jag har nu köpt en bil till grabben och så mycket kan jag då säga direkt att det inte blev någon Porsche iaf ;) Vill någon gissa? Ledtrådar: Röd och rost kring bakluckans hörn och i dörrar(vanligt på denna vagn tydligen), tjänstevikt 1285kg och 133hk :) Trodde aldrig att jag skulle komma dragandes med en dylik vagn, men så blev det.. vad gör man inte för sina barn ;) Mvh Janne. |
|
| svår ledtråd.. du får nog vara lite tydligare för att jag ska gissa rätt i alla fal :P | |
|
Saab 900 2,0 -94? Men den väger kanske lite mer vid närmare eftertanke... Och varför skulle han vilja ha en sådan... Fler ledtrådar! Seså, flytta dig |
|
|
+3hk kunde det varit en Golf Gti... The way we see the problem is the problem. (?)www.helrätt.se |
|
| Toyota Carina/Corolla från mitten av -90-talet? | |
|
Gmag har nog gissat rätt - Saab 900 2,0 fån 90-talet |
|
|
kaptenlöjtnant: Golf GTI 16v har 139 hk utan kat. och 129 med. Den väger desutom under 1100 kg. MVH Christofer |
|
|
Gmag: Bl.a. du hade så rätt som man kan komma, en Saab 900 2,0i-95:a....tydligen var effekten inte 133hk utan 130hk ser jag nu i instr. boken. Jaja.... Billig var den(5 papp) och skattad + besiktigad ett halvår till ca.. Cd-stereo och sommar o vinterhjul i acceptabelt skick.. Gått lååångt, men serviceboken var ifylld till drygt 31000mil sedan "självservad".. nu rullat över 37000mil :) Huvudsaken att han nu får lite att pyssla med, men visst hade det varit kul om han löpt linan ut o handlade det han ville ha från början...dvs en Porsche 924. Men nu kan han ju lära sig lite om bilar från grunden ;) Första som hände mig efter köpet var att backen inte gick att få ur, dvs lite kärvande i tändningslåset/backspärren, men det fixade sig efter lite "handpåläggning"...he,he bra början! Får se hur länge han "pallar med" Saaben :) Mvh Janne. |
|
|
Två tips som alltid är bra att tänka på med de där .. bilarna. 1. Om motorn inte startar/lägger av tvärt: en gummipackning mitt på insugsröret brukar torka och spricka. Det första de tittar på när verkstaden tar emot den. 2. Bromsskivorna fram är livsfarliga. De brukar spricka mellan bromsringen (som beläggen trycker mot) och navet. Det är endast 3mm (!) gods där. Följden blir att beläggen håller fast ringen men hjulet fortsätter snurra. Följden blir ju även att ratten snurrar kraftigt då den bara bromsar ett framhjul. Det är bara att hoppas att inte vänstra går sönder först... _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Ok "esadh"....ska lägga på minnet. Låter ju inte så vidare bra det där, ska kontrollera upp detta, men jag vet att mycket av "bromseriet" är utbytt 2006 så förhoppningsvis är detta bytt då. Mvh Janne. |
|
|
Janne T, tror att Saab uppgav att 94:orna hade 133 hk, sedan blev det 130 av någon anledning. Det var därför jag gissade på -94. Egentligen är det väl en rätt hyfsad förstabil, säker och billig att äga. Seså, flytta dig |
|
|
Ja... Nu verkar det vara ett problem med lagret till generatorn på denna saab, så jag får väl försöka hitta en lämplig gen. till denna vagn innan den skär ihop också...he,he. Jaja....får se hur länge den håller ihop denna fina vagn. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.